Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 1 yıl boyunca kullanılmayan ve sinyal almayan cep telefonlarını otomatik olarak kapatıyor. Bu uygulama, kayıt dışı cihaz kullanımını önlemek ve güvenliği artırmak amacıyla hayata geçiriliyor.

E-Devlet’ten başvuru:

Kapalı olan cihazınızı tekrar kullanmak için E-Devlet üzerinden başvuru yapmanız yeterli. Başvuru sonrası cihaz, kısa süre içinde yeniden kullanıma açılıyor.

Kimler başvurabilir?

Cihazın sahibi veya yetkilendirilmiş kişiler, telefonun kapanma durumunu E-Devlet üzerinden kontrol edip açtırabiliyor.

Apple’dan zam sinyali: iPhone ve MacBook fiyatlarına zam kapıda
Apple’dan zam sinyali: iPhone ve MacBook fiyatlarına zam kapıda
İçeriği Görüntüle

Dikkat edilmesi gerekenler:

Cihazın IMEI numarasını bilmek başvuru için şart.

İşlem ücretsiz ve hızlı şekilde tamamlanıyor.

BTK, vatandaşları kayıt dışı cihaz kullanımına karşı uyarıyor ve kapalı cihazların açılması sürecini E-Devlet ile kolaylaştırıyor.

Kaynak: Bilgi Teknolojileri Kurumu