Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, taşınmaz satışlarında alıcı ve satıcıların güvenliğini artırmak amacıyla hazırlanan Güvenli Ödeme Sistemi’ne ilişkin yeni takvim duyuruldu. Daha önce 1 Temmuz 2026 tarihinde zorunlu hale gelmesi planlanan uygulamanın, sistem altyapısının tamamlanması için üç ay süreyle ertelendiği belirtildi. Buna göre gayrimenkul satışlarında güvenli ödeme uygulaması 1 Ekim 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek.

Küresel piyasalarda belirsizlik sürüyor: Teknoloji hisseleri geriledi, gözler Fed’de
Küresel piyasalarda belirsizlik sürüyor: Teknoloji hisseleri geriledi, gözler Fed’de
İçeriği Görüntüle

Dolandırıcılık ve kayıt dışılığın önüne geçilmesi hedefleniyor

Güvenli Ödeme Sistemi ile taşınmaz satışlarında alıcı ve satıcıların karşılaşabileceği dolandırıcılık, sahtecilik ve ödeme kaynaklı risklerin azaltılması amaçlanıyor. Yeni sistem sayesinde satış bedelinin nakit, havale veya elektronik fon transferi yoluyla ödenmesi durumunda işlemler güvenli bir altyapı üzerinden gerçekleştirilecek. Böylece taşınmaz mülkiyeti ile ödeme işleminin eş zamanlı olarak tamamlanması hedefleniyor. Uygulamanın ayrıca kayıt dışı işlemlerin azaltılması ve gayrimenkul ticaretinde daha şeffaf bir yapının oluşturulmasına katkı sağlaması bekleniyor.

Teknik çalışmalar devam ediyor

Bakanlık açıklamasında, sistemin eksiksiz şekilde uygulanabilmesi için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve ilgili kurumlarla çalışmaların sürdüğü belirtildi. Güvenli Ödeme Sistemi’nin tüm teknik süreçlerinin ve kurumlar arasındaki entegrasyonların tamamlanması amacıyla yürürlük tarihinin üç ay uzatıldığı ifade edildi. Yeni düzenlemeyle birlikte 1 Ekim 2026’dan itibaren taşınmaz satışlarında belirlenen şartlar kapsamında ödemelerin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu olacak.

Kaynak: Bloomberght