Buca Belediyesi, 60 yaş ve üzeri yurttaşlara yönelik “Üçüncü Yaş Üniversitesi” projesini hayata geçirmek için hazırlıklarını sürdürüyor. Emeklilik dönemindeki bireyleri yeniden eğitim ve sosyal yaşamla buluşturmayı amaçlayan proje kapsamında, Ege Geriatri Derneği ile ortak hizmet protokolü imzalanması gündeme geldi.
Komisyonlarda oy çokluğu ile kabul edildi
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 75. maddesi kapsamında hazırlanan protokol önergesi, Buca Belediye Meclisi’nin ilgili komisyonlarında görüşüldü. Yapılan değerlendirmelerde proje, komisyon üyeleri arasında farklı görüşlere neden oldu.
Hukuk ile Plan ve Bütçe komisyonlarında, AKP ve MHP’li üyelerin ret oylarına karşılık CHP’li üyelerin kabul oylarıyla önerge oy çokluğuyla kabul edildi. Benzer bir tablo diğer komisyonlarda da yaşandı.
Sosyal Hizmetler, Yaşlılar ve Engelliler Komisyonu’nda AK Partili meclis üyesi Murat Nazlı ve MHP’li Mustafa Kartal projeye ret oyu verirken, önerge CHP’li üyelerin oylarıyla oy çokluğuyla geçti.
Eğitim ve kültür komisyonlarında da benzer tablo
Kültür, Sanat, Spor ve Eğitim Komisyonu’nda da AKP’li Veli Balyemez ve MHP’li Şükrü Parmaksızoğlu’nun ret oylarına karşılık, CHP’li üyelerin kabul oylarıyla rapor oy çokluğuyla meclise sevk edildi.
Komisyon süreçlerinde ortaya çıkan tablo, proje üzerinde siyasi görüş ayrılıklarını da beraberinde getirdi.
Protokol meclis gündeminde
Ege Geriatri Derneği’nin akademik uzmanlığı ile Buca Belediyesi’nin yerel yönetim imkânlarını birleştirmeyi hedefleyen proje, komisyon aşamasını CHP’li üyelerin oylarıyla geçmiş oldu.
60 yaş üstü Bucalılar için özel eğitim programları, atölyeler ve sosyal etkinlikler içermesi planlanan “Üçüncü Yaş Üniversitesi” için hazırlanacak protokolün, önümüzdeki günlerde yapılacak Buca Belediye Meclisi toplantısında karara bağlanması bekleniyor.




