Ticaret Bakanlığı, kasım ayı indirim dönemlerinde tüketicilerin aldatıcı kampanyalarla muaf tutulması için piyasa ve dijital mecralardaki kapsamlı denetimlerini sürdürdüğünü açıkladı.
Sahte indirim
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu'nun, tüm biletlerin satışları, reklam ve tanıtım faaliyetlerinin detaylı şekilde izlendiği belirtildi. Gerçeğe aykırı fiyat, sahte indirim veya yanıltıcı görsellerin farklılıkları, idari yaptırımların gecikmeden uygulanacağı vurgulandı.
Tüketicilere fiyat karşılaştırın uyarısı
Bakanlık, ekonomik kayıplar için şu uyarılarda bulundu: "Gerçek ödeme belirleme ve fiyat karşılaştırması yapılması, 'Şok indirim', 'En düşük fiyat' gibi ibarelerin doğruluk kontrolu yapılmasını ve sosyal medya yönlendirmeleriyle ulaşılan sitelerde güvenlik unsurlarının (SSL, 3D Secure) kontrol edilmesi, koşullu kampanyalarda (1 alana 1 bedava, 3 al 2 ödemeleri vb.)
Açıklamada, tüketicilerin aldatıcı uygulamalara ilişkin başvurularını Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu'na iletebileceklerini de belirtti.




