Yapay zekâ kullanımı her geçen gün artarken, uzmanlardan güvenlik uyarıları da geliyor. Bilişim Uzmanı Hakan Topuzoğlu, son dönemde yapay zekaya sorulan soruların işlenerek telefonlarda reklamlara dönüştüğünü belirtti. En değerli şeyin veri olduğunu vurgulayan Topuzoğlu, “Kişisel bilgiler şirketler tarafından farklı alanlarda kullanılabiliyor” dedi.
“Yapay zeka ile sohbet ederken dikkat”
Topuzoğlu, yapay zekâ araçlarının büyük şirketler tarafından geliştirildiğini ve kullanıcıların farkında olmadan kişisel verilerini paylaştığını söyledi. “Eskiden reklamlar genellikle konuşmalarımıza göre karşımıza çıkıyordu. Spor haberlerine bakıyorsanız o yönde reklam görüyordunuz. Şimdi ise yapay zekâya sorulan sorular üzerinden benzer reklamlar gösterilmeye başlandı. Bu veriler işlenerek reklam dışında farklı alanlarda da kullanılabilir” diye konuştu.
“Adresinizi vermiyorsanız verilerinizi de vermeyin”
Yapay zekâ ile sohbetin giderek yaygınlaştığını ifade eden Topuzoğlu, kullanıcıların özel bilgilerini paylaşmaması gerektiğini vurguladı:
“Biz toplum olarak sohbet etmeyi seviyoruz. Ama unutulmamalı ki, normalde bir insanla konuşurken evinizin adresini veya şifrenizi vermezsiniz. Aynı şekilde yapay zekâ ile sohbet ederken de özel ve gizli bilgilerinizi paylaşmamalısınız.”
Uzman, kişisel verilerin korunmasının bireysel bilinçle mümkün olduğunu belirterek, internet kullanıcılarını dikkatli olmaya çağırdı.





