KPMG Türkiye’nin her yıl yayımladığı “Türkiye Müşteri Deneyimi Mükemmeliyeti 2025-2026” raporu, Türkiye’de müşteri deneyimi alanında öne çıkan markaları ve bu markaların performans skorlarını ortaya koydu. Rapora göre, tüketicilerin en memnun olduğu ilk 10 marka belirlendi.

Türkiye’nin müşteri deneyimi performansı

Raporda, 8 farklı sektörden 80 marka, müşteri deneyimi performansı açısından küresel standartlara göre değerlendirildi. Analizler, Türkiye’nin son üç yıldır müşteri deneyimi skorlarında kademeli bir düşüş yaşadığını gösteriyor. Özellikle 2024 ve 2025 yıllarında, Türkiye bir önceki yıla göre en güçlü düşüşü yaşayan ülkeler arasında öne çıktı.

Değerlendirme kriterleri

KPMG’nin raporunda markalar, altı temel kriter üzerinden değerlendirildi:

Bu kriterler ışığında her marka için müşteri deneyimi mükemmellik puanı (CEE Skoru) hesaplandı.

Türkiye’nin müşteri deneyiminde öncü ilk 10 marka

  1. Apple – CEE Skoru: 8,41

  2. Arçelik – CEE Skoru: 8,33

  3. Shell – CEE Skoru: 8,28

  4. Trendyol – CEE Skoru: 8,28

  5. Opet – CEE Skoru: 8,27

  6. Paşabahçe – CEE Skoru: 8,25

  7. İş Bankası – CEE Skoru: 8,19

  8. Trendyol Express – CEE Skoru: 8,16

  9. Penti – CEE Skoru: 8,15

  10. Dyson – CEE Skoru: 8,15

Türkiye’de müşteri deneyimi alanında öne çıkan bu markalar, tüketicilerin beklentilerini karşılama ve kaliteli hizmet sunma konusundaki başarılarıyla fark yaratıyor.

Kaynak: CNBC-e