Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 16-74 yaş grubundaki bireylerin internet kullanım oranı 2025’te yüzde 90,9’a yükseldi. Geçen yıl bu oran yüzde 88,8 olarak kaydedilmişti. Erkeklerde kullanım oranı yüzde 93,6, kadınlarda ise yüzde 88,2 olarak belirlendi.
e-Devlet kullanımında artış
Son bir yıl içinde internet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlananların oranı yüzde 76,1 oldu. Erkeklerde bu oran yüzde 82,8, kadınlarda yüzde 69,5 olarak gerçekleşti. e-Devlet hizmetlerini en yoğun kullanan yaş grubu 25-34 olurken, kullanım oranı yüzde 92,8’e ulaştı. 65-74 yaş grubunda ise bu oran yüzde 29,6 olarak kaydedildi.
İnternet üzerinden alışveriş ve eğitim
E-ticaret oranı 2025’te yüzde 55,7’ye yükseldi. Erkeklerde yüzde 59,1, kadınlarda yüzde 52,3 oldu. Bireylerin yüzde 42,3’ü yılın ilk üç ayında alışveriş yaptı. Eğitim, mesleki veya özel amaçlarla öğrenme faaliyetinde bulunanların oranı yüzde 17,7 olarak ölçüldü.
Sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları
Bireylerin yüzde 88,6’sı WhatsApp kullanıyor. YouTube’u yüzde 72,9, Instagram’ı ise yüzde 68,1 oranında tercih ediyor. Erkeklerde WhatsApp kullanımı yüzde 91,3, kadınlarda ise yüzde 85,9 olarak kaydedildi.
e-ticaret sorunları ve elektronik kimlik kullanımı
Son üç ayda e-ticaret yapanların yüzde 29’u sorun yaşadı. Teslimatın gecikmesi yüzde 12,7, yanlış veya hasarlı ürün teslimi yüzde 11,8 ile öne çıktı. Elektronik kimlik ile çevrim içi hizmetlere erişim oranı yüzde 15,6 oldu. Erkeklerde bu oran yüzde 18, kadınlarda yüzde 13,3 olarak ölçüldü.





