İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile Japonya’nın saygın kurumlarından Chiba Üniversitesi arasında yaklaşık 20 yıldır süren akademik iş birliği, bu yıl sürdürülebilirlik temalı özel bir projeyle devam etti.

Japon öğretim üyeleri Prof. Dr. Kaname Yanagisawa ve Prof. Dr. Yuki Ito, beraberlerindeki 16 öğrenciyle birlikte İEÜ’nün davetlisi olarak İzmir’e geldi. Ziyaret kapsamında, İEÜ Tasarım Çalışmaları Lisansüstü Programı, İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü ile Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencileriyle ortak bir çalışma yürütüldü.

Resim Heykel Müzesi yeniden tasarlandı

Türk ve Japon öğrenciler, İzmir Kültür Sanat Fabrikası içerisinde yer alan Resim Heykel Müzesi binasını, “doğa dostu bir kütüphane” olarak yeniden işlevlendirmek üzere tasarım fikirleri geliştirdi.
Toplam 32 öğrenciden oluşan karma ekipler, tarihi binanın kimliğini koruyarak çevreye duyarlı, yenilikçi ve erişilebilir bir kütüphane modeli ortaya koydu.

Hazırlanan beş özgün proje, kasım ayında Antalya’da düzenlenecek uluslararası bir konferansta sunulacak. Projelerin; enerji verimliliği, sürdürülebilir malzeme kullanımı ve kültürel mirasın korunması yönleriyle dikkat çekmesi bekleniyor.

Aliağa Belediyesi’nden 12. sınıf öğrencilerine ücretsiz dijital sınav desteği
Aliağa Belediyesi’nden 12. sınıf öğrencilerine ücretsiz dijital sınav desteği
İçeriği Görüntüle

Projenin koordinatörü, İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Deniz Hasırcı, iki ülkenin öğrencilerinin kısa sürede güçlü bir uyum yakaladığını belirtti.

Prof. Hasırcı, 16 Türk ve 16 Japon öğrencinin yer aldığı projenin yalnızca bir tasarım çalışması değil, aynı zamanda kültürel bir köprü niteliği taşıdığını vurguladı. “Gençlerimiz sadece birlikte tasarlamadı, birlikte düşündü, araştırdı, tartıştı. Dostluk bağları da kurdular. Bu tür uluslararası iş birlikleri, tasarım dünyasına yeni bir vizyon kazandırıyor” dedi. Projelerde yer alan öğrenciler, tarihi yapının kimliğine zarar vermeden modern bir kütüphane ortamı oluşturmayı hedefledi.

Kaynak: Bülten