Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesinin uygulanmasına ilişkin tebliğde değişiklik yapılmasına dair düzenleme, Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Değişiklikle, sermaye kaybı yaşayan veya borca batık durumdaki şirketlerin mali durumlarının değerlendirilmesinde kullanılan hesaplama esaslarının uygulanma süresi yeniden belirlendi.
Kur farkı zararları hesaplamalarda dikkate alınmayabilecek
Yeni düzenlemeye göre, şirketlerin henüz yerine getirilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerinden kaynaklanan kur farkı zararlarının tamamının, belirlenen süre boyunca mali durum hesaplamalarında dikkate alınmamasına imkan tanındı. Böylece şirketlerin mali durumları değerlendirilirken henüz ifa edilmemiş döviz yükümlülüklerinden doğan kur farkı zararları, ilgili düzenleme kapsamında hesaplama dışında tutulabilecek.
Kiralama, amortisman ve personel giderlerine ilişkin düzenleme
Tebliğ kapsamında, 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralama giderleri, amortismanlar ve personel giderlerinin toplamının yarısının da hesaplamalara dahil edilmeyebilmesine imkan sağlandı. Söz konusu uygulama, sermaye kaybı yaşayan veya borca batık durumdaki şirketlerin mali durumlarının Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesi kapsamında değerlendirilmesinde geçerli olacak.
Uygulama süresi 1 Ocak 2028'e kadar uzatıldı
Daha önce 1 Ocak 2027'ye kadar yapılacak hesaplamalarda uygulanması öngörülen düzenlemenin süresi, yeni tebliğle 1 Ocak 2028'e kadar uzatıldı. Resmî Gazete'de yayımlanmasıyla yürürlüğe giren değişiklikle, şirketlerin mali durumlarının hesaplanmasında belirli kur farkı zararları ile geçmiş yıllarda tahakkuk eden bazı giderlere yönelik uygulamanın bir yıl daha sürmesi sağlandı.




