İzmir'de faaliyet gösteren Türkiye'nin dev ambalaj firması iflas etti
İzmir'de faaliyet gösteren Türkiye'nin dev ambalaj firması iflas etti
İçeriği Görüntüle

İzmir’de yıllardır bakımsızlığı ve kötü koşulları nedeniyle kamuoyunda “utanç otogarı” olarak anılan İzmir Otogarı, bu kez iddialarla değil, resmi listelerle gündemde. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 5 milyon TL üzeri vergi borcu olan mükellefleri açıkladığı listelerde, otogarı işleten İzmir Otobüs ve Terminal İşletmeleri A.Ş. (İZOTAŞ) da yer aldı. Şirketin borcunun 202 milyon 472 bin 891,35 TL olduğu ilgili vergi dairesi kayıtlarına geçti.

Vergi borcu listeye asıldı

Hasan Tahsin Vergi Dairesi Müdürlüğü’ne asılan ve kamuoyuna açık hale getirilen listede, İZOTAŞ’ın 27 Kasım 2025 itibarıyla ödenmemiş vergi borcu net şekilde görünüyor. Bakanlığın uygulamasına göre bu listeler, borcun uzun süredir ödenmediği mükellefleri kapsıyor. Rakamın büyüklüğü, şirketin kamu yükümlülüklerini yerine getirip getirmediği tartışmasını yeniden alevlendirdi.

“Borcumuz Yok” açıklaması gündeme gelmişti

Vergi borcu listelerinin açıklanmasından önce, İZOTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Murat Niyazoğlu, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin başlattığı haciz süreciyle ilgili yaptığı açıklamada, “İzmir Otogarı’nda işgalci değiliz. Borcumuz yok” ifadelerini kullanmıştı. Ancak vergi dairesine asılan resmi listede şirketin yüksek tutarlı borçla yer alması, bu açıklamalarla açık bir çelişki yarattı.

Büyükşehir Belediyesi haciz süreci başlatmıştı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, otogarın bakımsızlığı ve kamu zararına yol açtığı gerekçesiyle geçen ay harekete geçmişti. Belediye, otogar alanının haksız işgali nedeniyle faizler hariç biri 136 milyon TL, diğeri 168 milyon TL olmak üzere iki ayrı ecrimisil bedelinin tahsili için haciz işlemi başlattı. Ancak İZOTAŞ’ın mahkemeye yaptığı itiraz sonrası, haciz ve ecrimisil işlemlerine ilişkin yürütmeyi durdurma kararı verilmişti.

Sözleşme 2023’te bitti, hukuki süreç sürüyor

İzmir Otogarı, 1997 yılında yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirildi. 1999’da yapılan ek protokolle işletme süresi 25 yıl olarak belirlendi ve sözleşmenin 14 Aralık 2023’te sona erdiği kayıtlara geçti. İZOTAŞ, pandemi dönemini gerekçe göstererek işletme süresinin 7 yıl uzatılması talebiyle dava açtı ve 2023’te şirket lehine tahliyeyi engelleyen tedbir kararı aldırdı.

Buna karşın İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı karşı davada, sözleşmenin süresinin dolduğu hem ilk derece mahkemesi hem de istinaf tarafından açıkça tespit edildi. Bu durum, otogar işletmesine ilişkin hukuki karmaşayı daha da derinleştirdi.

Kaynak: Yeni İzmir