Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK), üniversite öğrencilerinin barınma ihtiyacını karşılamak amacıyla yurt başvurularını başlattı. 2025 yerleştirme sonuçlarının açıklanmasının ardından kayıtlarını tamamlayan öğrenciler, artık KYK yurt başvurularını e-Devlet üzerinden yapabilecek. Başvurular, öğrencilerin gelir durumu, başarı ve sosyal durum kriterleri göz önünde bulundurularak değerlendirilecek.

KYK yurt başvuruları nasıl yapılacak?
2025-2026 eğitim yılı KYK yurt başvuruları, e-Devlet üzerinden 2-6 Eylül tarihleri arasında alınacak. KYK yurt başvuruları yalnızca e-Devlet kapısı üzerinden gerçekleştiriliyor. Öğrenciler, T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifreleriyle sisteme giriş yaptıktan sonra “KYK Yurt Başvurusu” ekranından tercihlerini yapabiliyor. Başvuru sırasında öğrencilerin kimlik bilgileri, öğrenim bilgileri ve aile durumları otomatik olarak sistemden çekiliyor. Gerektiğinde öğrenciden ek belgeler talep edilebiliyor.
Başvurular, üniversiteye yeni başlayacak öğrenciler ve ara sınıflar için geçerli. Ek kontenjan, yatay ve dikey geçiş öğrencileri, lisansüstü eğitim görenler veya normal öğrenim süresinde eğitimini tamamlayamayan öğrenciler için başvuru tarihleri, üniversite kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra ayrıca duyurulacak.

Öncelikli başvuru hakkı kimlerde olacak?
2025 KYK yurt başvurularında öncelik hakkı belirli öğrencilere tanınacak. Bu öğrenciler arasında: Şehit ve gazi çocukları, devlet koruması altındaki öğrenciler, yüzde 40 ve üzeri engelli raporu bulunan öğrenciler, düşük gelirli ailelerin çocukları ve depremzede öğrenciler öncelikli başvuru yapacak öğrencilerin internet bankacılığı, e-imza, mobil imza veya T.C. kimlik kartına sahip olmaları gerekiyor.

Bakan Bak’tan açıklama
Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, yurtlara yerleştirmenin gelir, başarı ve sosyal durum kriterlerine göre yapıldığını vurguladı. Bakan, öğrencilerin kazandıkları üniversiteye en yakın yurda yerleştirilmelerinin öncelikli olduğunu belirtti. Ayrıca ek kontenjan, yatay-dikey geçiş, lisansüstü veya ikinci üniversite öğrencilerinin başvuru süreçlerinin üniversite kayıtlarının tamamlanmasının ardından duyurulacağını açıkladı.
Bakan Bak, öğrencilerin barınma konusunda endişe yaşamaması için süreçlerin titizlikle yürütüldüğünü ve tüm başvuru aşamalarının e-Devlet üzerinden güvenli bir şekilde yapılacağını söyledi.




