KÜAD Başkanı Levent Kahrıman, kozmetik sektöründe özellikle sahte ve kayıt dışı ürünlerin tüketici sağlığını tehdit ettiğini belirtti. Türkiye’de iç pazarın yaklaşık 2 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını ifade eden Kahrıman, merdiven altı ürünlerin Sağlık Bakanlığı’na kaydı olmayan kozmetikler anlamına geldiğini vurguladı.

Ürün takip sistemiyle kontrol edilebilir

Merdiven altı ürünlerin tespitinin kolay olduğunu söyleyen Kahrıman,

“Sağlık Bakanlığı’nın ürün takip sistemi var. Mobil uygulama ya da web sitesi üzerinden barkod sorgulaması yapılarak ürünün kayıtlı olup olmadığı görülebilir. Tüketici bu konuda risk altında ama çözüm çok basit”

dedi.

Sahte ürünler daha büyük risk oluşturuyor

Sahte ürünlerin daha ciddi tehlikeler barındırdığını belirten Kahrıman,

“Piyasada çok satan ürünlerin birebir sahteleri yapılıyor. Aynı barkodla üretildiği için sistemde görünüyor ve ayırt etmek zorlaşıyor. Burada en önemli kriter fiyat ve doğru satıcıdan alışveriş yapmak”

diye konuştu.

Kahrıman, kozmetikte sahte ve taklit ürünlerin pazar payının kayıt dışı olması nedeniyle net bilinmediğini ancak yüzde 5 bandında olduğunu düşündüklerini söyledi.

İnfluencer vaatleri mutlaka sorgulanmalı

Kozmetik sektöründeki sorunlardan birinin de influencer tanıtımları olduğuna dikkat çeken Kahrıman,

“Tanıtılan ürünlerin iddia edilen vaatleri gerçekten verip vermediği mutlaka sorgulanmalı. Sertifikaları, klinik ve bilimsel kanıtları istenmeli. ‘Akneyi 10 günde geçiriyor’ gibi iddialar bilimsel çalışmayla desteklenmiyorsa manipülasyona açıktır”

dedi.

Çok ucuz olması şüphe uyandırmalı

Dernek üyelerinin sahte ürünler nedeniyle çok sayıda şikâyet aldığını ifade eden Kahrıman,

“Bazı ürünler içermemesi gereken miktarda asit ya da alerjen içeriyor. Kızarıklık, yanma, döküntü, egzama gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor. Çok ucuz ürünler mutlaka sahte şüphesi doğurmalı. Doğru kaynaktan alışveriş şart”

diye konuştu.

Denetimler var ama yetmiyor

Sağlık ve Ticaret Bakanlıklarının sahte ürünlere yönelik denetimler yaptığını hatırlatan Kahrıman, markaların da kendi ürünlerini piyasadan alarak kontrol ettiğini ancak bunun yeterli olmadığını söyledi.

“Paranın bile sahtesinin olduğu bir dünyada kozmetiğin de sahtesi yapılıyor”

dedi.

En kritik nokta alıcı

Sahte kozmetik üretim tesislerine kolluk kuvvetleriyle baskınlar yapıldığını aktaran Kahrıman, çözümün sadece kamu ya da markalarda olmadığını vurguladı.

Doğal diye masum sanmayın: Bitkisel tedaviler çocuklar için risk oluşturabilir
Doğal diye masum sanmayın: Bitkisel tedaviler çocuklar için risk oluşturabilir
İçeriği Görüntüle

“En kritik nokta alıcı. Pazarda 150 liraya satılan bir parfüm, free shop’ta 4 bin liraysa bunun sahte olduğunu anlayabilmeliyiz. Çünkü o ürün o fiyata satılamaz”

ifadelerini kullandı.

Kaynak: DHA