GÜNDEM

Fenomenlere kötü haber: Bazı reklamlar yasaklanacak!

tüketici koruma kanununda yapılacak yeni düzenleme ile sosyal medya influencerlarının reklam paylaşımları sıkı denetime tabi olacak.

Abone Ol

Sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan fenomenlik ve influencerlık mesleklerinde reklam içerikleri daha sıkı kurallara tabi olacak. Ticaret Bakanlığı, reklam paylaşımlarında tüketiciyi yanıltabilecek uygulamalara karşı yeni önlemler alıyor.

Etiket ve açıklama zorunluluğu


Artık sosyal medya ünlüleri, bir ürünün tanıtımını yaparken “#Reklam”, “#Sponsor”, “#İşbirliği”, “#Hediye” veya “#Davet” gibi ifadelerden en az birini açıkça kullanmak zorunda. İndirim, fırsat ve kampanya gibi iddialar kanıtlarla desteklenmek zorunda olacak.

Yasaklanan uygulamalar


Fenomenlerin, ürünleri ücretsiz denemiş gibi göstererek veya abartılı reklamlar yapması yasaklanacak. Özellikle sağlık, finans ve güzellik sektöründe yapılan yanıltıcı reklamlar hedef alınacak. Ayrıca falcılık, medyumluk, yasa dışı bahis, tütün ürünleri, elektronik sigara ve alkollü içeceklerin reklamları ile çocuklara yönelik reklamlar tamamen yasaklanacak.

Ceza ve yaptırımlar


Kurallara uymayan fenomenlere para cezası uygulanacak. Düzenlemeyle e-ticarette tüketici hakları korunurken, sosyal medya reklamlarının şeffaf ve kanıta dayalı olması amaçlanıyor.