Türkiye’nin doğal taş ihracatında lideri olan Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB), sektörde sürdürülebilir büyüme hedefiyle “Doğal Taş Sektöründe Sürdürülebilirlik Odaklı Yurtdışı Pazarlama” URGE Projesi’ni başlattı. 29 firmanın katılımıyla hayata geçen proje kapsamında Türk doğal taşları 11 farklı ülkede tanıtılacak.
URGE ile sürdürülebilir pazarlama ve yeşil dönüşüm planı
Proje hakkında bilgi veren EMİB Başkanı İbrahim Alimoğlu, Ticaret Bakanlığı tarafından %75 oranında desteklenen URGE Projesi’nin firmaların uluslararası pazarda rekabetçiliğini artıracağını söyledi. Alimoğlu, “Bu projeyle firmalarımız için yeşil dönüşüm odaklı bir yol haritası oluşturuyoruz. Eğitim ve danışmanlık hizmetleriyle süreci destekleyeceğiz. Ağustos ayı itibarıyla eğitimler başlayacak” dedi.
Hedef pazarlarda Türk doğal taşı tanıtılacak
Suudi Arabistan, ABD, Meksika, Avustralya, Güney Afrika, BAE, Singapur, Brezilya, Nijerya, Çin ve Rusya gibi ülkeler hedef pazar olarak belirlendi. 150 desen ve 650 renk çeşitliliğine sahip Türk doğal taşlarının bu ülkelerde tanıtımı yapılacak. Alimoğlu, proje sonunda doğal taş ihracatını 1 milyar dolar seviyesine ulaştırmayı hedeflediklerini vurguladı.
Ege’nin doğal taş ihracatı yükselişte
Türkiye’nin 2025 Ocak-Haziran dönemindeki doğal taş ihracatı %4 artışla 931 milyon dolara ulaşırken, EMİB’in ihracatı %11’lik artışla 364 milyon dolara çıktı. Birlik, URGE projelerine ek olarak Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’na milli katılım organizasyonları düzenliyor; sektörel ticaret ve alım heyetleri ile ihracatı destekliyor.
29 firma projeye dahil oldu
Projeye katılan firmalar arasında Alimoğlu Madencilik, Çobanlar Mermer, Ermaş Madencilik, Haz Mermer, Sezgin Mermer gibi sektörün önemli temsilcileri yer alıyor. EMİB, bu firmalarla birlikte hem sürdürülebilir üretimi hem de ihracat gelirini artırmayı amaçlıyor.