İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, muharrem ayı dolayısıyla Kınık'ta düzenlenen Geleneksel Muharrem Ayı Lokması programına katılarak vatandaşlarla bir araya geldi. Hoşgörü, paylaşma ve dayanışmanın simgesi olarak kabul edilen muharrem ayında Kınıklılarla aynı sofrayı paylaşan Tugay, birlik ve beraberlik mesajları verdi. Gün boyunca esnafı, üreticileri ve vatandaşları da ziyaret eden Başkan Tugay, ilçede yürütülmesi planlanan yatırımlarla ilgili bilgi paylaşırken vatandaşların taleplerini dinledi.
Başkan Tugay Kınık'ta vatandaşlarla buluştu
Kınık Çepni Boyu Derneği tarafından düzenlenen programa İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay'ın yanı sıra Kınık Belediye Başkanı Sema Bodur, Bergama Belediye Başkanı Prof. Dr. Tanju Çelik, meclis üyeleri, Kınık Çepni Boyu Derneği Başkanı Salim Yılmaz, muhtarlar ve çok sayıda vatandaş katıldı. Program öncesinde Kınık Cuma Pazarı'nı ziyaret eden Başkan Tugay, üreticiler ve vatandaşlarla sohbet etti. Pazarcı esnafını tek tek ziyaret eden Tugay, alışveriş yapan vatandaşlarla da görüşerek talep ve önerileri dinledi. Daha sonra ilçe esnafıyla bir araya gelen Başkan Tugay, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Kınık Belediyesi iş birliğinde hayata geçirilmesi planlanan altyapı ve üstyapı projeleri hakkında bilgi verdi.
Yas-ı matem orucu birlikte açıldı
Program kapsamında muharrem ayının manevi atmosferi içerisinde düzenlenen lokma etkinliğinde vatandaşlar aynı sofrada buluştu. Alevi dedeleri Musa Kılınç ve Kemal Kılınç'ın yaptığı duaların ardından yas-ı matem oruçları açıldı, lokmalar paylaşıldı. Birlik, beraberlik ve kardeşlik temalarının öne çıktığı programda vatandaşlar birlikte iftar yaparak dayanışma kültürünü yaşattı. Lokma programının ardından Başkan Tugay, dernek binasında vatandaşlarla sohbet ederek ilçenin ihtiyaçları ve beklentileri hakkında görüş alışverişinde bulundu.
"Güzel niyetli olmaktan vazgeçmeyelim"
Programda konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, muharrem ayının paylaşma, hoşgörü ve dayanışma açısından önemli bir dönem olduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı:
"Bugün sizlerle burada olmak benim için büyük bir mutluluk. Allah tuttuğunuz oruçları, yaptığınız duaları kabul etsin. Hepimizin ortak dileği ülkemizin ve insanlarımızın iyiliğidir. İyi insanların iyi niyetli duaları ve samimi çabaları toplumumuzu daha güzel bir noktaya taşıyacaktır. Güzel niyetli olmaktan hiçbir zaman vazgeçmeyelim. Dayanışmamızdan, kardeşliğimizden ve hemşehrilik hukukumuzdan asla vazgeçmeyelim."
"Her zaman halkımızın yanında olacağız"
Başkan Tugay, konuşmasının devamında görev anlayışının temelinde halka hizmet etmenin bulunduğunu belirterek Kınık ve çevre ilçelerin gelişimi için çalışmayı sürdüreceklerini söyledi.
"Ben sizlerin kardeşiyim. Bu göreve sizlere hizmet etmek için geldim. Her zaman doğrunun ve iyinin yanında olmaya devam edeceğiz. Yeter ki Kınık'ımız, Bergama'mız, köylerimiz güzel olsun; insanlarımız mutlu ve huzurlu yaşasın. Ülkemizin refahı ve geleceği için elimizden gelen tüm gayreti göstermeye devam edeceğiz."
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden muharrem ayında sıcak yemek desteği
İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayı boyunca kent genelinde dayanışma çalışmalarını da sürdürdü. Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda Alevi Kültür Merkezleri, cemevleri ve derneklere yas-ı matem oruçlarının açılması amacıyla sıcak yemek desteği sağlandı. 16 Haziran ile 27 Haziran tarihleri arasında yürütülen çalışma kapsamında toplam 6 bin 160 kişiye ulaşılırken, 24 bin 640 porsiyon sıcak yemek dağıtıldı. Ayrıca kent genelindeki dört ilçe merkezinde yaklaşık 8 bin kişiye aşure ikramı yapılarak muharrem ayının paylaşma ve dayanışma ruhu yaşatıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, sosyal dayanışmayı güçlendirmeye yönelik çalışmalarını yalnızca özel günlerde değil yıl boyunca sürdürürken, muharrem ayında gerçekleştirilen yemek ve aşure dağıtımlarıyla da ihtiyaç sahibi vatandaşların ve inanç topluluklarının yanında olmayı sürdürdü.