Reklam Kurulu, firmanın tüketiciyi yanıltıcı reklam yaptığına karar verdi.Türkiye'de domuz derisi kullanılarak üretilen ayakkabılarla ilgili gelişmeler gündemi sarstı. Adidas,'Samba OG' modelindeki ayakkabılarında domuz derisi kullandığını belirtmeyerek, büyük birtartışmanın içine girdi. Ürün açıklamalarında "doğal deri" ifadesi kullanılırken, gerçek içeriği gizlenen ayakkabılar için Reklam Kurulu, firmanın yanıltıcı reklamlar yaptığına karar verdi ve 550 bin TL ceza kesti. Bu durum, özellikle dini hassasiyetleri bulunan tüketiciler için büyük tepki uyandırdı.
Müşteri hizmetleri cevap vermedi
Müşteri hizmetleri biriminden detaylı ürün bilgisi isteyen Reklam Kurulu, ancak 'üründe domuz derisi olup olmadığı hakkında bilgi verilemeyeceğine' dair iddiaların tetkiki amacıyla Adidas’tan savunma talep etti. Firma, 14 Kasım 2024’te tebliğ edilen söz konusu yazıya da cevap vermedi. Adidas, Türkiye'deki 'Samba OG' model ayakkabılarında domuz derisi kullanıldığını açıklamamıştı. Reklam Kurulu, ürün açıklamalarında sadece "doğal deri" ifadesine yer verilmesini yanıltıcı buldu. Bu eksiklik, firmanın yükümlülüğünü yerine getirmemesi olarak değerlendirildi. Reklam Kurulu, 550 bin TL para cezası uyguladı ve ürünle ilgili reklamların durdurulmasına karar verdi.
Tüketiciler ürünleri iade edebilecek
Reklam Kurulu, Adidas’ın ‘Samba OG’ modelinin tanıtımıyla ilgili yapılan değerlendirmede, ürünü tanıtan reklamların durdurulmasına karar verdi. Ayrıca, bu ürünün gizli ayıplı olarak değerlendirilmesi sonucu, tüketicilerin ayakkabıyı satın almaları durumunda bedel iadesi talep edebileceği belirtildi.
İslami Hassasiyetlere Duyarsızlık Tepki Çekti
Domuz derisinin kullanımı, özellikle İslami hassasiyetlere sahip bireyler için büyük bir sorun teşkil etmektedir. Kur’an-ı Kerim’e göre, domuzun tüm parçaları haram kabul edilir. Adidas'ın bu ürünle ilgili yaptığı açıklamaların yanıltıcı olması, dini hassasiyeti olan tüketicilerin tercih etmeyeceği birürünün satışa sunulmasına sebep oldu. Domuz derisinin kullanıldığını belirtmeden satışa sunulması,büyük tepki topladı ve firmanın güvenilirliğine zarar verdi.
Adidas'tan 550 Bin TL Ceza ve Reklam Durdurma
Reklam Kurulu, Adidas’a, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a ve Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’ne aykırı tanıtım yaptığı gerekçesiyle 550 bin TL para cezası ve reklamlara durdurma cezası verdi. Adidas, bu cezayı ödemek için yalnızca birkaç ayakkabı satışından kar sağlayacak kadar bir gelir elde edebilecek