Ticaret Bakanlığı, yenilenmiş cep telefonu ve elektronik ürün satışı yapan bir firmayla ilgili CİMER ve e-Devlet üzerinden çok sayıda şikayet aldığını açıkladı. Şikayetlerde, değerleme ve ödeme süreçlerinin geciktiği, garanti haklarının kullandırılmadığı ve IMEI’si klonlanmış veya kayıp–kaçak ürünlerin satıldığı iddia edildi.

6 Aralık sabahı döviz piyasalarında son durum
6 Aralık sabahı döviz piyasalarında son durum
İçeriği Görüntüle

Denetim süreci devam ediyor

Bakanlık, firmanın 6502 sayılı Kanun’un 57/A maddesi kapsamında "Yenileme Yetki Belgesi" sahibi olduğunu ve yetkili yenileme merkezi olarak faaliyet gösterdiğini duyurdu. Denetimlerin sürdüğü, mevzuata uygunluğun sağlanması için gerekli adımların atıldığı belirtildi.

Vatandaşlara “Yetki Belgesi” uyarısı

Açıklamada, tüketicilerin yenilenmiş ürün alırken mutlaka “Yenileme Yetki Belgesi” bulunan işletmeleri tercih etmeleri istendi. Herhangi bir mağduriyet durumunda Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’na veya CİMER’e başvurmaları gerektiği vurgulandı.

Kaynak: İHA