İzmir İl Tarım ve Orman Müdürü Kahraman Akdoğan, Seferihisar’da bulunan Ürkmez Su Ürünleri Üretim İstasyonu’nda yürütülen sazan balığı sağım ve üretim çalışmalarını yerinde inceledi.
Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen çalışmalar kapsamında, istasyonda elde edilen yavru balıkların iç su kaynaklarına kazandırılması hedefleniyor.
Yavru balıklar doğaya kazandırılıyor
İstasyonda gerçekleştirilen sağım ve döllenme işlemleri sonucunda üretilen sazan yavruları, belirli büyüklüğe ulaştıktan sonra göl ve göletlere bırakılıyor. Bu kapsamda hem doğal balık popülasyonunun korunması hem de iç su kaynaklarının güçlendirilmesi amaçlanıyor. Ürkmez Su Ürünleri Üretim İstasyonu’nda yalnızca 2025 yılı içerisinde 5 milyon adet sazan yavrusu üretildi. Bu balıklar İzmir başta olmak üzere çevre illerde bulunan yaklaşık 100 göl ve gölete bırakılarak su ekosistemlerine katkı sağladı.
Sürdürülebilir su kaynakları hedefi
Yetkililer, yürütülen balıklandırma çalışmalarının doğal su kaynaklarının sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
İzmir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, bu çalışmalarla hem ekosistemin korunmasını hem de gelecek nesillere daha güçlü su kaynakları bırakılmasını hedefliyor.




