TBMM'de Susurluk Komisyonu kurulmuştu
3 Kasım 1996 tarihinde saat 19.25 sularında Balıkesir-Bursa kara yolunda Çatalceviz mevkiinde, İstanbul'a doğru seyir halindeki bir Mercedes otomobil, benzin istasyonundan yola çıkan bir kamyona çarptı. Kazada araçta bulunan dört kişiden üçü hayatını kaybetti, biri ise yaralandı. Mercedes'in sürücüsü İstanbul Polis Okulu Müdürü Hüseyin Kocadağ, olay yerinde yaşamını yitirdi. Yanındaki "Mehmet Özbay" kimlikli kişi, Abdullah Çatlı olarak teşhis edildi ve o da öldü. Araçtaki kadın yolcu, "Melahat Özbay" sahte kimliği taşıyan Gonca Us da kazada hayatını kaybetti. DYP Şanlıurfa Milletvekili Sedat Bucak ise yaralı olarak kurtuldu ve hastaneye kaldırıldı. 12 Kasım 1996'da TBMM'de, siyasi partilerin ortak önergesiyle Susurluk Araştırma Komisyonu kuruldu. Dönemin Başbakan Yardımcısı Mehmet Ağar, 8 Kasım 1996'da görevinden istifa etti. MİT Müsteşarı Sönmez Köksal, 17 Kasım 1996'da Başbakan Necmettin Erbakan'a "Kişiye Özel" bir rapor sundu. Komisyon Başkanı Kutlu Savaş'ın raporu, örgütlü suç yapılarını detaylı inceledi ve kamuoyuna açıklandı. Kazanın ardından ülke genelinde "Sürekli Aydınlık İçin Bir Dakika Karanlık" eylemleri düzenlendi. Susurluk Kazası, Türkiye'nin yakın tarihine damga vuran bir dönüm noktası olarak kabul ediliyor.




