Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte, fırsatçılara karşı önlemler sıkılaştırılıyor. Ticaret Bakanlığı, özellikle restoran, kafe ve pastanelerin iftar menülerindeki fiyat politikalarını denetleme kararı aldı. Menülerin içeriği ve fiyatları işletmelerin giriş kapısında ve masaların üzerinde tüketiciler tarafından kolayca görülebilir şekilde yer almak zorunda olacak. Ayrıca, menüde yer alan et, tavuk, köfte gibi ürünlerin gramajlarının belirtilmesi de şart koşulacak.

İftariyelik bahanesiyle ek ücret talep edilemeyecek

Bazı işletmelerin, iftar menülerinde "iftariyelik bedeli" adı altında su, hurma ve zeytin için ekstra ücret talep ettiği tespit edildi. Tüketiciler Derneği Başkanı Levent Küçük, bu tür ek ücretlerin yasal olmadığını belirterek, menü ve adisyon fotoğrafının çekilerek Ticaret Bakanlığı'na şikâyet edilmesi gerektiğini vurguladı.

İstanbul-Ankara arası 80 dakikaya düşecek İstanbul-Ankara arası 80 dakikaya düşecek

Gramaj belirtilmeyen ürünlere ceza geliyor

Restoran ve kafeler, hazırladıkları iftar menülerinde yemeklerin gramajlarını belirtmek zorunda. 2024 itibarıyla yürürlüğe giren Fiyat Etiketi Yönetmeliği gereği, işletmeler fiyat listelerini giriş kapısına ve masalara koymak zorunda.

Kural ihlali yapan işletmelere ağır cezalar uygulanacak

Belirlenen kurallara uymayan işletmelere menüde yazan her bir ürün için 3 bin 166 TL ceza kesilecek. Eğer menüde fiyatlar tek bir rakam olarak belirtilmişse, toplamda 3 bin 166 TL ceza uygulanacak. Ancak menüde çorba, ana yemek, tatlı gibi kalemler ayrı fiyatlandırılmışsa, her biri için ayrı ayrı ceza kesilecek.

Fahiş fiyat artışı nasıl şikâyet edilir?

Fahiş fiyat uygulayan veya gramaj bilgisi vermeyen işletmeleri Alo 175 Tüketici Hattı, E-Devlet üzerinden "haksız fiyat artışı bildirimi" ya da Ticaret Bakanlığı’na doğrudan şikâyet etmek mümkün.

Kaynak: Haber Merkezi