Basketbol Avrupa Ligi tarafından yapılan açıklamada, “Partizan Belgrad taraftarlarının Fenerbahçe Beko maçı sırasında meydana getirdiği çok sayıda olay nedeniyle kulübe 40 bin Euro para cezası verilmesine ve evinde oynayacakları maçların stad kapasitesinin %80 ile sınırlı olarak oynanmasına karar verilmiştir” denildi.
Şartlı seyircisiz oynama cezası
Avrupa Ligi, kısmen seyircisiz oynama cezasının 2025-26 sezonu boyunca şartlı olarak askıya alındığını, kulübün kuralları ihlal etmesi halinde cezanın uygulanacağını belirtti.
Fenerbahçe’nin şikayeti
Ligin 12. haftasında Fenerbahçe Beko, deplasmanda Partizan’ı 99-87 yenmişti. Maç sırasında Sırp taraftarlar, 1389’daki I. Kosova Savaşı’nda Osmanlı Padişahı I. Murad’ı şehit eden Milos Obiliç’i tasvir eden bir pankart açtı ve Türkler aleyhine tezahüratlarda bulundu.
Yönetimden tepki
Fenerbahçe Basketboldan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Cem Ciritci, çirkin olayla ilgili gerekli yerlere şikayette bulunduklarını ancak yetkililerin tüm uyarılara rağmen pankartın asılmasına izin verdiğini dile getirdi.




