Akıllı telefonların okullarda yasaklanması, dünya çapında çeşitli eğitim kurumlarında yaygın bir uygulama haline geldi. Ancak son yapılan bir araştırma, okulda telefon yasağının öğrencilerin notlarında veya ruh sağlıklarında belirgin bir iyileşmeye yol açmadığını ortaya koydu. Birmingham Üniversitesi tarafından yapılan bu araştırma, akıllı telefon kısıtlamalarının öğrencilerin sınıf içindeki davranışlarına ve genel sağlığına olumlu bir etkisi olmadığını gösterdi. Ancak bu, telefonların ve sosyal medyanın çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerini sorgulayanları tatmin etmiş değil.

Starlink ve Bharti Airtel Hindistan'da işbirliği yapacak Starlink ve Bharti Airtel Hindistan'da işbirliği yapacak

BBC News'ten Alice Evans'ın aktardığına göre, bu araştırma, 30 farklı ortaokulun teneffüs ve öğle tatillerinde telefon kullanımına dair kurallarını karşılaştırarak 1227 öğrenciyi inceledi. Araştırma, akıllı telefon yasağının ruh sağlığı, derslere odaklanma ve huzur üzerinde belirgin bir değişiklik yaratmadığını ortaya koydu. Öğrencilerin uyku düzenlerinde veya sınıf içindeki davranışlarında da dikkate değer bir iyileşme gözlemlenmedi.

Akıllı telefonların olumsuz etkisi

Araştırmanın bulguları, telefon kullanımının ve sosyal medyada fazla vakit geçirmenin gençler üzerinde genel olarak olumsuz etkiler yarattığını vurguluyor. Düzensiz uyku, düşük akademik başarı, artan kaygı ve depresyon gibi sorunların, aşırı telefon kullanımı ve sosyal medya etkileşimleriyle bağlantılı olduğu savunuluyor. Ancak, okullarda bu tür yasağının bu olumsuzlukları çözmede etkili olup olmadığı sorgulanıyor.

Araştırma direktörünün görüşleri

Araştırmanın direktörü Dr. Victoria Goodyear, okullarda telefon yasağına karşı olmadığını belirtti, ancak okulda telefon kullanımına yönelik yasakların çocukların genel ruh halini iyileştirme konusunda yeterli olmadığını savundu. Bunun yerine, öğrencilerin telefon kullanımını sınırlandırmanın, daha geniş bir eğitimsel ve psikolojik yaklaşımın parçası olarak ele alınması gerektiği ifade ediliyor.

İngiltere'deki okullarda telefon yasağını savunan bir kampanyanın önde gelen isimlerinden Joe Ryrie, araştırma sonuçlarını "şaşırtıcı" olarak değerlendirdi. Ryrie, öğretmenlerin telefon yasağının olumlu etkilerini gözlemlediğini, ancak yapılan araştırmanın bu gözlemleri desteklemediğini belirtti.

Araştırma, okullarda telefon yasağının, öğrencilerin sağlık, huzur ve akademik başarıları üzerindeki olumlu etkiyi kanıtlamasa da, sosyal medya ve telefon kullanımının gençler üzerinde olumsuz sonuçlar doğurduğuna dair veriler sunuyor. Bu durum, okul yönetimlerinin telefon yasağı konusunda farklı stratejiler geliştirmesi gerektiğini ve bu tür önlemlerin yalnızca tek başına yeterli olmayacağını gösteriyor.

Kaynak: Haber Merkezi