Kamu kaynaklarında tasarruf ve verimliliği artırmayı hedefleyen Karşıyaka Belediyesi, araç filosunu güçlendirmek için başlattığı çalışmalarla atıl durumdaki araçları yeniden hizmete kazandırıyor.
2026 yılı başında kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında, çeşitli nedenlerle kullanılamaz hale gelen araçlar belediye ekiplerinin teknik desteğiyle onarılıyor.
Atıl araçlar yeniden belediyenin hizmetinde
Örnekköy Şantiye Tesisleri’nde bulunan atölyede gerçekleştirilen bakım ve onarım çalışmaları sonucunda kısa sürede 4 araç yeniden belediye filosuna dahil edildi.
Yenilenen araçlar arasında;
-
1 hafif ticari araç,
-
1 binek araç,
-
1 minibüs,
-
1 kamyon
yer aldı.
Bakımları tamamlanan araçlar, belediye hizmetlerinde kullanılmaya başlanarak hem hizmet kapasitesinin artırılmasına hem de yeni araç alımı maliyetlerinin azaltılmasına katkı sağladı.
5 araç daha hizmete hazırlanıyor
Karşıyaka Belediyesi ekipleri, mevcut çalışmalar kapsamında 1 pikap, 2 minibüs ve 2 iş makinesinin bakım ve onarım işlemlerini de sürdürüyor.
Teknik incelemeleri devam eden araçların işlemlerinin tamamlanmasının ardından yeniden kent hizmetlerinde kullanılması planlanıyor.
Belediye ekipleri ayrıca kurum bünyesindeki resmi araçların bakım ve onarım süreçlerini de kendi personeli ve teknik imkanlarıyla gerçekleştiriyor.
Başkan Ünsal: “Öz kaynaklarımızla güçleniyoruz”
Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, yapılan çalışmaların tasarruf anlayışının önemli bir örneği olduğunu belirterek, belediyenin mevcut kaynaklarını en verimli şekilde kullandıklarını ifade etti.
Ünsal açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Bizim için tasarruf, hizmetten vazgeçmek değil; elimizdeki imkanları en doğru şekilde kullanarak daha fazla hizmet üretmektir. Bu doğrultuda, uzun süredir atıl durumda bulunan araçlarımızı kendi ekiplerimizin emeği ve uzmanlığıyla yeniden hizmete kazandırıyoruz.”
Araçların yeniden kullanıma alınmasıyla önemli bir maliyet avantajı sağlandığını vurgulayan Ünsal, “Hem tasarruf sağlıyor hem de araç filomuzu güçlendiriyoruz. Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğümüzün kısa sürede ortaya koyduğu bu başarılı çalışma, öz kaynaklarımızla neler başarabileceğimizin somut bir göstergesidir” dedi.
Karşıyaka Belediyesi, çalışmalarla birlikte mevcut araç parkının daha etkin kullanılmasını ve kent genelindeki hizmetlerin daha hızlı yürütülmesini hedefliyor.