İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentteki kamu hizmetlerini daha erişilebilir ve modern mekânlarda sunmak için yeni yatırımlarına devam ediyor. Konak Güney Mahallesi’nde yapımı tamamlanan Zeytinlik Hizmet Binası, vatandaşların farklı bölgelerdeki hizmet birimlerine ulaşma ihtiyacını ortadan kaldırarak belediye hizmetlerini tek merkezde toplamayı hedefliyor.

17 bin metrekarelik kullanım alanına sahip olan yeni bina, bodrum katla birlikte 7 kattan oluşuyor. Binada çalışma ofislerinin yanı sıra sosyal alanlar, toplantı salonları, 120 araçlık otopark ve çeşitli özel hizmet birimleri yer alıyor.

Izbb Yeni Binaaa

Morgdan ameliyathaneye, hayvan kliniğinden otoparka kadar kapsamlı donanım

Yeni hizmet binasında, Mezarlıklar Dairesi Başkanlığı tarafından kullanılacak morg ve gasilhane bölümlerinin yanı sıra, Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı bünyesinde sokak hayvanlarına yönelik acil müdahale odaları ve ameliyathaneler de bulunuyor. Böylece hem insanlara hem de can dostlara yönelik kapsamlı bir hizmet sunulmuş olacak.

“Sürüncemede kalan proje tamamlandı”

Zeytinlik Hizmet Binası hakkında bilgi veren İzmir Büyükşehir Belediyesi Yapı İşleri Dairesi Başkanı Onur Açık, projenin uzun süredir tamamlanmayı beklediğini hatırlattı:
“Binamızın yedi yıl önce yer teslimi yapılmıştı. Ancak süreç içinde fesih ve ikmal ihalesi gibi nedenlerle proje yarım kalmıştı. Başkanımız Dr. Cemil Tugay, göreve gelir gelmez bu projeyi yakından takip etti ve tamamlanması talimatını verdi. Biz de tüm birimlerimizle binayı hizmete alacak şekilde çalışmalarımızı hızla tamamladık” dedi.

Izbb Yeni Binaa

Beş daire başkanlığı tek çatı altında hizmet verecek

Yeni hizmet binasında şu daire başkanlıkları hizmet sunacak:

Açık, yapının güncel deprem yönetmeliklerine uygun biçimde inşa edildiğini belirterek, “İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak bilimi esas alan bir yaklaşımla kentimize hizmet ediyoruz. Bu yapıyı da en son deprem yönetmeliklerine uygun şekilde tasarladık. Amacımız, İzmir’e depreme dirençli, uzun ömürlü ve işlevsel kamu yapıları kazandırmak” dedi.

Kaynak: İzmir Büyükşehir Belediyesi