Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ve UNICEF iş birliğiyle yürütülen “Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi ve Öğretimin Güçlendirilmesi Projesi” kapsamında, öğretmen eğitimleri İzmir’de gerçekleştirildi. 20 ilde eş zamanlı olarak uygulanan proje kapsamında, Konak-Alsancak Nevvar-Salih İşgören Turizm Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi İzmir Uygulama Oteli’nde eğitim toplantıları düzenlendi.

İzmir'de farklı branşlardan 60 öğretmene eğitim

1 Ekim 2023’te hayata geçirilen projenin eğitim toplantısına, Proje İl Koordinatörü Dr. Aslı Ağaoğlu Bakır, Ankara Proje Ekibinden Gözlemci Özgür Tuncay, Proje İl Formatörü Selin Şeker Çeneli ile birlikte farklı branşlardan 60 öğretmen katıldı. Program kapsamında öğretmenler, sınıf içi etkinlikler ve materyal geliştirme üzerine eğitim aldı. Projenin amacı, salgın, deprem ve kesintiye uğrayan eğitim süreçleri gibi nedenlerle oluşan öğrenme kayıplarını gidermek ve öğretimin niteliğini artırmak olarak belirlendi.

Ogretmenlere Egitim (1)

İzmir'de uygulama süreci başladı

Projenin ilk aşamasında, öğrenme kayıplarına yönelik değerlendirme araçları hazırlanarak müdahale programları geliştirildi. İkinci aşamada ise bu programların uygulanması için öğretmenlere ve okul yöneticilerine yönelik eğitimler düzenlendi. İzmir’de projeyi yaygınlaştırmak adına, Ankara’da eğitim alan formatör öğretmenler tarafından ilçe bazında çevrim içi eğitimler gerçekleştirildi.

Devamsızlık yapan öğrencilerin velilerine her gün için para cezası! Devamsızlık yapan öğrencilerin velilerine her gün için para cezası!

Yahşi: Öğrenme, okul duvarlarını aşan bir yolculuktur

Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından Proje İl Koordinatörü Dr. Aslı Ağaoğlu Bakır, projenin detaylarını aktardı. Proje İl Formatörü Selin Şeker Çeneli, öğretmenlere dört oturumdan oluşan bir eğitim verdi. Programın sonunda katılımcılara sertifikaları takdim edildi.

İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, proje hakkında yaptığı açıklamada, öğrenmenin sadece okul duvarları içinde kalmadığını, çok yönlü bir süreç olduğunu belirterek şunları söyledi: "Her öğrencimizin ihtiyacı olan desteği alarak eksiklerini tamamlaması ve özgüvenle ilerlemesi en büyük önceliğimizdir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, çocuklarımızı hayallerine ulaştırmak için çalışmaya devam edeceğiz.”

Kaynak: Bülten