İzmir Büyükşehir Belediyesi, okuma-yazma güçlüğü yaşayan çocuklara destek olmak amacıyla başlattığı “Renkli Harfler” projesiyle hem çocuklara hem de öğretmen adaylarına yeni bir eğitim modeli sunuyor. Proje kapsamında gönüllü öğretmen adayları ve uzmanların iş birliğiyle düzenlenen eğitimlerin ardından eylül ayında birebir çalışmalar başlayacak.
Katılımcı eğitim modeli ile fark yaratacak
İzmir Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Kütüphaneler Şube Müdürlüğü tarafından geliştirilen Renkli Harfler projesi, sosyal imkânları kısıtlı bölgelerde yaşayan ve okuma-yazma güçlüğü çeken ilkokul öğrencilerine destek olmayı amaçlıyor. Projede üniversitelerin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan gönüllü öğrenciler, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapılarak özgün bir eğitim modeli oluşturuldu.
Kültürship organizasyonunun desteğiyle Aliağa Afacan Gençlik Evi’nde ve Tarihi Havagazı Fabrikası Araştırma Kütüphanesi’nde düzenlenen çalıştay ve eğitimlerde “Öğretmenin Bağ Kurma Senaryoları”, “Çocuk Hakları Bağlamında Kapsayıcılık”, “Eğitimde Yaratıcı Drama”, “Sorgulamaya Dayalı Okuma-Yazma Teknikleri” ve “Eğitmen-Veli İletişim Yöntemleri” başlıkları ele alındı.
Eylül ayında sahaya iniliyor
Projenin ikinci aşaması eylül ayında Buca Yahya Kemal Beyatlı Kütüphanesi’nde başlayacak. Eğitimlerini tamamlayan gönüllü öğretmen adayları, okuma-yazma güçlüğü yaşayan çocuklarla birebir çalışmalar yaparak onların eğitim hayatına destek olacak. Bu süreç, öğretmen adaylarına da önemli bir mesleki deneyim kazandıracak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Kütüphaneler Şube Müdürlüğü Sosyal Projeler Şefi Mine Yıldız, “Şubat ayında yaptığımız alan taramalarımızda, özellikle sosyal imkânı kısıtlı bölgelerdeki öğrencilerin bu alanda desteğe ihtiyaç duyduğunu tespit ettik. Katılımcı bir yaklaşımla üniversite öğrencileri, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yaparak projeyi başlattık. Eylül itibariyle çocuklarla birebir eğitim sürecine geçeceğiz” dedi. Mine Yıldız, projeye katılmak isteyen gönüllü gençlerin ve ailelerin Yahya Kemal Beyatlı Kütüphanesi ve Kent Kütüphanesi’ne kayıt yaptırabileceğini de belirtti.
Öğrenciler için değerli bir deneyim
Projeye katılan gönüllü üniversite öğrencileri de sürecin kendileri için önemli bir deneyim olduğunu vurguladı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 2. sınıf öğrencisi Semih Baz, “Öğrencilere nasıl yaklaşmamız gerektiğini, neye ihtiyaç duyduklarını öğrendik. Bu proje bizim için de harika bir tecrübe oldu” dedi.
Bir diğer gönüllü öğrenci, Zeynep Sude Yerci ise, “Projenin ismini gönüllü öğrenciler olarak biz belirledik. Hem teorik hem de pratik olarak çok faydalı bir eğitim aldık. İleride kendi öğrencilerimize nasıl destek olacağımızı şimdiden öğreniyoruz” ifadelerini kullandı.
Kapsayıcı ve yenilikçi bir eğitim modeli
Kütüphaneleri merkez alarak yürütülen Renkli Harfler projesinde çocuklara eğitim desteği, öğretmen adaylarına akademik bilgi, ailelere ise teknik ve pedagojik destek sunuluyor. Projenin her bir katılımcısı ayrıca kültürel farkındalık, sosyal kapsayıcılık ve yenilikçi eğitim yöntemleriyle donatılıyor.