İZMİR

İzmir turizmde son 3 yılın zirvesine ulaştı

2025’in ilk 5 ayında 512 bini aşkın yabancı turist ağırlayan İzmir, Kurban Bayramı’nda da ziyaretçi akınına uğradı.

Abone Ol

İzmir, 2025 yılının ilk 5 ayında ağırladığı 512 bin 314 yabancı ziyaretçiyle son 3 yılın en yüksek turizm rakamlarına ulaştı. Kurban Bayramı tatilinde ise Efes Ören Yeri, 56 bin 423 kişilik ziyaretçi sayısıyla öne çıktı.

İlk 5 ayda yüzde 7,91’lik artış

Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın verilerine göre, 2025 yılının ocak-mayıs döneminde İzmir’e gelen yabancı turist sayısı bir önceki yıla göre yüzde 7,91 oranında artış gösterdi. Mayıs ayında ise İzmir’i ziyaret eden yabancı sayısı 180 bin 705 olarak kayıtlara geçti.

Almanya ilk sırada, İngiltere ve Hollanda takipte

Yılın ilk beş ayında İzmir’e en fazla ziyaretçi gönderen ülke 171 bin 144 kişiyle Almanya oldu. Almanya’yı 60 bin 617 kişiyle İngiltere, 33 bin 2 kişiyle Hollanda izledi. Polonya’dan 20 bin 644, Fransa’dan 20 bin 432, İtalya’dan 19 bin 592 ve Azerbaycan’dan 14 bin 720 turist kente giriş yaptı.

2024 ile karşılaştırıldığında:

  • Almanya’dan gelen ziyaretçi sayısı %24,15 arttı.

  • İngiltere’den gelen turist sayısında %15,87 artış kaydedildi.

  • Hollanda’dan gelen ziyaretçi sayısı %12,87 yükseldi.

Hava yolu açık ara önde

İzmir’e gelen yabancıların büyük kısmı hava yolunu tercih etti. 2025’in ilk 5 ayında 449 bin 923 yabancı turist havalimanlarından kente giriş yaptı. Aynı dönemde deniz yoluyla gelen yabancı turist sayısı 62 bin 391 olurken, sadece mayıs ayında deniz yoluyla gelenlerin sayısı 14 bin 334 olarak kaydedildi.

Bayramda en çok Efes ziyaret edildi

Kurban Bayramı süresince en çok ilgi gören ören yeri İzmir Efes oldu. Arife günü dahil 5 günlük tatil sürecinde Efes’i 56 bin 423 kişi gezdi.
Efes’i sırasıyla:

  • Pamukkale (Hierapolis): 53 bin 363

  • Göreme (Nevşehir): 24 bin 483

  • Göbeklitepe (Şanlıurfa): 23 bin 176

  • Paşabağlar (Nevşehir): 20 bin 187 ziyaretçiyle takip etti.

İzmir, turizmde güçlü geri dönüş sinyalleri veriyor

Son veriler, İzmir’in pandemi sonrası toparlanma sürecinde önemli bir ivme yakaladığını ve uluslararası turizmde yeniden güçlü bir destinasyon haline geldiğini gösteriyor. Özellikle Almanya, İngiltere ve Hollanda pazarlarındaki artış, kentin Avrupa’daki cazibesini yeniden yükseltti.