İzmir Metrosu hattında 22 Haziran 2026 sabah saatlerinde yaşanan kablo hırsızlığı girişimi, sinyalizasyon sisteminde geçici arızaya neden oldu. Olay nedeniyle seferlerde kısa süreli aksama ve yavaşlama yaşandı. Sinyal sistemini besleyen kablolara yönelik müdahale girişimi sonrası, hat güvenliği nedeniyle metro seferleri tek hat üzerinden gerçekleştirildi. Trenler, güvenlik protokolleri gereği düşük hızda ilerlemek zorunda kaldı. Bu süreçte özellikle Bölge-Evka 3 hattı arasında seferlerde gecikmeler meydana geldi. Yolcu mağduriyetini azaltmak için ek düzenlemeler yapıldığı bildirildi.
Seferler 11.00 itibarıyla normale döndü
İzmir Metrosu yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, arızanın giderilmesinin ardından hatların saat 11.00 itibarıyla normal işletim düzenine geçtiği belirtildi.
Ayrıca sistemde yapılacak nihai kontrollerin gece yarısından sonra, işletim dışı saatlerde tamamlanacağı ifade edildi.
Adli süreç başlatıldı
Olayla ilgili olarak güvenlik birimlerinin adli soruşturma başlattığı, benzer girişimlerin tekrar yaşanmaması için hat çevresinde güvenlik önlemlerinin artırıldığı aktarıldı.





