Türkiye’de eve siparişte rekor kırdı
Türkiye’de e-ticaret hacmi 2024 yılında 3 trilyon TL’yi aşarak rekor kırdı. Toplam işlem adedi 5 milyar 910 milyona ulaştı. E-ticaret faaliyetinde bulunan işletme sayısı 600 bin 800 oldu. İstanbul, e-ticaretin en yoğun yapıldığı il olurken, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya onu takip etti. Yemek sektörü, yüzde 21,63’lük payla e-ticaretin en büyük kategorisi oldu. En çok satılan ürün grubu 6 milyar liralık hacimle gazlı içecekler oldu. Hamburger, 20 milyar 200 milyon liralık satışla en fazla sipariş edilen yemek türü olarak öne çıktı. Döner 15 milyar 900 milyon, pizza 14 milyar, kebap ise 12 milyar 600 milyon liralık satışla hamburgeri takip etti. Giyim, ayakkabı ve aksesuar yüzde 15,64’lük payla ikinci sırada yer aldı. Elektronik ürünler yüzde 12,24, ev, bahçe, mobilya ve dekorasyon ise yüzde 11,12’lik pay aldı. En yoğun online alışveriş cumartesi günü, özellikle 10.00-19.00 saatleri arasında gerçekleşti. Akşam 20.00’den sonra e-ticaret işlemlerinde belirgin bir artış gözlendi. Mayıs ve kasım aylarında, Anneler Günü ve kampanya dönemleriyle bağlantılı olarak satışlar yükseldi. Kartlı ödemeler, yüzde 66 ile en çok tercih edilen ödeme yöntemi oldu. Havale ve EFT yüzde 26, kapıda ödeme ise yüzde 3’lük pay aldı. Kartlı ödemelerin yüzde 65’i 3D Secure güvenlik sistemiyle yapıldı. Dijital eğlence sektöründe oyunlar yüzde 55’lik payla lider oldu. Kadınlar, pazar yeri harcamalarının yüzde 58’ini gerçekleştirirken, erkekler yüzde 42’lik pay aldı. Kadınlar giyim, kozmetik, medikal ürünler ve evcil hayvan kategorilerine yönelirken, erkekler elektronik, havayolu ve seyahat hizmetlerinde daha fazla harcama yaptı. 30-34 yaş grubu, e-ticaret harcamalarında en yüksek oranı oluşturdu.
2024 yılında Türkiye’de e-ticaret üzerinden en çok sipariş edilen yemekler ve içecekler şu şekilde listelendi
Yemekler
Hamburger - 20 milyar 200 milyon TL
Döner - 15 milyar 900 milyon TL
Pizza - 14 milyar TL
Kebap - 12 milyar 600 milyon TL
İçecek
Gazlı içecekler - 6 milyar TL




