DTO İzmir Şubesi’nin ekim ayı olağan meclis toplantısı, DTO İzmir Meclis Salonu’nda yapıldı. Toplantıya denizcilik sektörü temsilcileri, sektör paydaşları ve meclis üyeleri katıldı. Toplantıda deniz taşımacılığı ve kruvaziyer turizminin güncel durumu ile Ege Bölgesi’nde marina ve çekek alanı sorunları değerlendirildi.

İzmir’de 4 İZTAŞIT hattı yarın rota değiştiriyor
İzmir’de 4 İZTAŞIT hattı yarın rota değiştiriyor
İçeriği Görüntüle

Kuşadası liderliğini sürdürüyor

Öztürk, Kuşadası Limanı’nın uluslararası kruvaziyer turizminde önemli bir konuma sahip olduğunu belirterek, “659 bin yolcuya ulaşıldı, şu ana kadar 400 gemi geldi ve yıl sonuna kadar bu şekilde devam edecektir” dedi.

Alsancak Limanı’nın potansiyeli sınırlı

DTO İzmir Başkanı Öztürk, İzmir’in kruvaziyer turizminde mevcut durumunu şöyle özetledi:

“Kruvaziyer rakamları çok az, yeterli değil. Ancak pandemi döneminde bu rakamlar sıfırdı. Bir sıfırdan her zaman için büyüktür. Önümüze bakacağız, çalışmaya devam edeceğiz. İzmir Alsancak Limanı kruvaziyerde hiçbir zaman Kuşadası ve İstanbul gibi olamaz. Onların rakamlarına kadar yaklaşırsak o kadar iyi. Bu yılki sezon bitti, önümüzdeki sezona bakacağız.”

Ege’de marina ve çekek sorunları devam ediyor

Öztürk, Ege Bölgesi’nde tekneler için çekek ve barınma yeri sorununa da dikkat çekti:

“Milas Ören’de kurulan kooperatif ve yapılan yatırımlar sayesinde birçok tekneye çekek, tamir ve barınma olanağı sağlandı. Fethiye’de de benzer projeler var. Bölgemizde Çandarlı’daki Çaltılıdere Tekne İmalat Çekek Kooperatifi, altyapısını tamamladı ve üst yapı çalışmalarına başladı. Ancak bölgedeki çekek ve tamir yeri sayısı hâlâ son derece kısıtlı. Marinalar çok pahalı, insanlar kapısından girmeye korkuyor.”

Kaynak: DHA