EKONOMİ

Çikolata fiyatlarına büyük zam geliyor

Nestle, artan kakao fiyatları nedeniyle fiyat artışına gidiyor. Şirket, bu zammın gümrük tarifeleriyle değil, küresel emtia maliyetleriyle bağlantılı olduğunu vurguluyor.

Abone Ol

Dünyanın en büyük gıda şirketlerinden Nestle, çikolata ürünlerinde yeni bir fiyat artışına gidiyor. ABD pazarında faaliyet gösteren Nestle USA, artan emtia ve özellikle kakao maliyetleri nedeniyle bazı ürünlerde zam yapılacağını duyurdu.

Dünyada kahve ve kakao fiyatları rekor kırdı

Bloomberg News'in haberine göre, Nestle'nin ABD'deki birimi 23 Haziran’dan itibaren ürünlerin fiyatlarını artıracak. Şirketin bu adımı, geçtiğimiz yılın sonlarında bazı tedarikçilere gönderilen mektuplarda talep edilen fiyat indirimlerinin reddedilmesinden sonra geldi. Nestle, o dönemde bazı sözleşmelerin iptalini bile istemişti. Ancak tedarikçiler bu taleplere sıcak bakmayınca, maliyet baskısı doğrudan tüketiciye yansıtıldı. Fiyat artışlarının arkasında en büyük neden olarak sıkışan arz nedeniyle rekor seviyeye çıkan kakao vadeli işlem fiyatları gösteriliyor. Marketlerde genel enflasyon düşüş eğiliminde olsa da çikolata gibi ürünler, tedarik zinciri sorunları ve tarımsal üretimdeki dalgalanmalar nedeniyle pahalanmaya devam ediyor. Nestle ve rakipleri son bir yılda yükselen kakao ve kahve maliyetleriyle karşı karşıya kaldı. Bu maliyet baskısını telafi etmek isteyen şirketler, fiyat artışları yoluna gitti. Nestle’nin ilk çeyrekte beklenenden daha iyi satış rakamlarına ulaşmasının da bu fiyat artışları sayesinde olduğu belirtiliyor.

CEO'dan açıklama: Maliyetleri karşılamak için zam yaptık

Nestle CEO’su Laurent Freixe, yaptığı değerlendirmede, “Rekabetçi bir ortamda tüketici tepkisini de gözeterek, maliyetleri karşılamak için zam yaptık” dedi. Nestle'nin hazırladığı notta, ürünlerdeki nihai fiyat değişikliklerinin daha sonra duyurulacağı belirtildi. Ancak tüketiciye yansıyacak kesin fiyatların, perakendeciler tarafından belirleneceği vurgulandı. Rekabet koşulları ve talep düzeyi, raflardaki yeni fiyatlar üzerinde belirleyici olacak. Nestle, fiyat artışlarının son dönemde gündeme gelen gümrük tarifeleriyle ilişkili olmadığının altını çizdi. Şirketin açıklamasında, “Bu artış, artan emtia maliyetlerini dengelemek için sürdürülen çabalardan sonra zorunlu hale geldi” ifadelerine yer verildi. Nestle, 2025 yılı sonuna kadar tedarik ve satın alma süreçleri dahil olmak üzere çeşitli alanlardan toplam 700 milyon İsviçre Frangı (yaklaşık 843 milyon dolar) tasarruf etmeyi hedefliyor.