Ulaşım zorluğu ile dikkat çeken Buca’da metronun açılması en çok beklenen anlardan biri olmuş durumda. Dört tünel açma makinesinin eş zamanlı çalışmasıyla ilerleyen projede, tünellerin büyük kısmı tamamlandı. Hattın 2027 yılında hizmete girmesi planlanıyor.

Buca metrosundaki çalışmalar

İzmir’in ulaşım altyapısını güçlendirmek amacıyla yapımına başlanan Buca Metrosu, büyük yatırımlarından biri olarak dikkat çekiyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kaynaklarıyla sürdürülen projede, tünel kazılarında önemli bir aşamaya gelindi. Üçyol – Buca Metrosu olarak adlandırılan hattın tünellerinin büyük bir kısmı tamamlanırken, hattın toplam uzunluğu 13,5 kilometre olacak.

Buca’nın merakla beklenen metro hattı, Çamlıkule ile İzmir Körfezi arasındaki ulaşımı 20 dakikanın altına düşürecek. Derin tünel teknolojisiyle inşa edilen hattın 2025 yılı sonunda tamamen kazılması, 2027 yılı itibarıyla ise yolcu taşımaya başlaması hedefleniyor.

Buca metrosunun güzergâhı

Buca Metrosu, Üçyol İstasyonu'ndan başlayarak Çamlıkule'ye kadar uzanan 10 istasyonlu bir hat olarak planlanıyor. Bu metro hattı, mevcut ulaşım ağlarıyla da entegre olacak. 

Hat üzerindeki istasyonlar şu şekilde olacak:

  • Üçyol
  • Zafertepe
  • Bozyaka
  • General Asım Gündüz
  • Şirinyer (İZBAN ile entegrasyon sağlanacak)
  • Buca Belediyesi
  • Kasaplar Meydanı
  • Hasanağa Bahçesi
  • Dokuz Eylül Üniversitesi (240 araçlık otopark bulunacak)
  • Buca Koop
  • Çamlıkule

Metro hattı, Narlıdere – Bornova Evka 3 hattıyla Üçyol İstasyonu’nda, İZBAN hattıyla ise Şirinyer’de birleşerek kent içi toplu taşımanın daha entegre bir yapıya kavuşmasını sağlayacak.

İzmir'de "Helvacı kilimi" coğrafi işaretle tescillendi İzmir'de "Helvacı kilimi" coğrafi işaretle tescillendi

Buca Güzergahı

Günlük 400 bin yolcu taşıma kapasitesi

İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Başkanı Alpaslan Kara, projenin geldiği noktayı değerlendirerek önemli açıklamalarda bulundu. Kazı çalışmalarının hız kesmeden devam ettiğini belirten Kara, şu bilgileri paylaştı:

Tünel uzunluğu toplam 19 bin 500 metre olacak. Buca Koop ve Tınaztepe Kampüsü arasındaki tüm tünel kazıları tamamlandı. General Asım Gündüz ile Zafertepe Üçyol arasında bulunan iki istasyon birbirine bağlandı. Toplamda üç istasyonun tünel çalışmaları tamamlandı ve geri kalan 12 bin metrelik tünellerin 2025 yılı sonunda bitirilmesi hedefleniyor.

Raylı Sistemler Dairesi Başkanı Kara, Buca Metrosu’nun günlük 400 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacağını ve İzmir’in toplu ulaşımına büyük bir katkı sağlayacağını belirtti.

16 setten oluşan sürücüsüz metro trenleri 

Buca Metrosu, teknolojik altyapısıyla da öne çıkıyor. Sürücüsüz trenlerle hizmet verecek olan metro hattı, toplam 16 setten oluşacak. Proje kapsamında, 2025 yılında tren setlerinin alımı için ihale yapılacak ve toplam 108 metro aracı satın alınacak.

Bu modern ulaşım projesinin sürdürülebilirliği için 80 bin metrekare kapalı alanı kapsayan bir bakım ve depo merkezi de inşa edilecek. Depo alanında bakım atölyeleri ve idari ofisler bulunacak.

2026’da tamamlanacak

Buca Metrosu’nun ilk etabı olan Üçyol – Şirinyer arasındaki hattın 2026 yılı Haziran ayında tamamlanması planlanıyor. Bölgede yaşayan vatandaşların inşaat çalışmaları nedeniyle bazı zorluklar yaşadığını belirten yetkililer, projenin tamamlanmasının ardından İzmir’in toplu taşıma sisteminde büyük bir rahatlama sağlanacağını vurguluyor.

450 milyon Euro’luk bütçeyle hayata geçirilen Buca Metrosu, İzmir’in ulaşım altyapısını güçlendirecek ve trafiği önemli ölçüde azaltacak. 2027 sonunda tamamlanması beklenen proje, İzmir’de yaşayan vatandaşlara hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım alternatifi sunacak.

Kaynak: Haber Merkezi