Buca ile Bornova’yı kesintisiz bağlayacak ve kent trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak Onat Tüneli’nde sağ tüpte ışık göründü. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, tünelin iki ucunu birleştiren son duvarın yıkımına iş makinesiyle katıldı. Yıkımın ardından Başkan Tugay’ı Türk bayraklarıyla karşılayan emekçiler, projenin önemini bir kez daha vurguladı. Tugay, tünelin bir yıl içinde tamamlanmasını hedeflediklerini söyledi.

5 kilometrelik tünel, 3 milyar TL'lik yatırım

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla yapımına devam edilen Buca Onat Tüneli, tamamlandığında Türkiye’nin belediye kaynaklarıyla yapılan en uzun karayolu tüneli olacak. 2,5 kilometrelik gidiş ve 2,5 kilometrelik geliş olmak üzere toplam 5 kilometrelik tünel, Buca Onat Caddesi ile Altındağ girişlerini birbirine bağlıyor. Başkan Tugay, kazının sürdüğü alanda ekskavatöre binerek son duvarı yıktı. Törende CHP Grup Başkan Vekili Altan İnanç ve İzmir Büyükşehir Belediyesi bürokratları da hazır bulundu.

"Trafiği rahatlatacak en önemli projelerden biri"

Başkan Cemil Tugay, törende yaptığı açıklamada, “Yeşildere, Mürselpaşa ve Ankara Caddesi’ndeki trafik yükünü alacak bir bypass bağlantısı inşa ediyoruz. Tünelin ardından mekanik sistemler, zemin ve tavan kaplamaları yapılacak. Otogar yoluna bağlantı yolu da projeye dahil. Bunları bir yıl içinde tamamlamayı planlıyoruz” dedi. Tugay, projeyi ekonomik zorluklara rağmen sürdürdüklerini belirtti.

“Hükümetin de İzmir’e hizmet etmesini bekliyoruz”

Belediye olarak birçok alanda hizmet verdiklerini kaydeden Tugay, “Bazı sorumluluklar aslında merkezi yönetime ait ama biz sahipleniyoruz. Körfez ve kentsel dönüşüm konularında da ilerleme kaydettik. Tünelin ardından Dostluk Bulvarı, Mürselpaşa Altgeçidi ve durmuş inşaatlar gibi birçok alanda çalışmaya devam ediyoruz. Keşke hükümet de ikinci çevreyolu gibi projelere başlasa. Biz iş birliğine hazırız” diye konuştu.

Buca Bornova Metrosu

Yüzde 88’i tamamlandı, hedef 2026

Projenin genelinde %88 ilerleme sağlandı. Sağ tüpteki kazılar tamamlanırken, sol tüpte 150 metrelik bir kısım kaldı. Ayrıca tünel dışındaki 1,5 kilometrelik bölünmüş yol ile sanat yapılarında da çalışmalar sürüyor. Tünelin 2026 yılında trafiğe açılması planlanıyor.

İzmir trafiğine dev çözüm: 10 dakikada Bornova

Tünel tamamlandığında Buca ile Bornova arası sadece 10 dakikada geçilebilecek. Bu sayede Konak, Balçova, Urla gibi ilçelerden şehir içine girmeden Bornova, Karşıyaka gibi kuzey ilçelerine ve Ankara-İstanbul yoluna bağlantı sağlanacak. Yeşildere ve Ankara Caddesi üzerindeki trafik yükü azalacak. Projenin yatırım maliyeti ise güncel fiyatlarla 3 milyar TL.

Kaynak: İzmir Büyükşehir Belediyesi