Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hazırlanan "Belediye Gelirleri Kanunu Genel Tebliği" Resmî Gazete'de yayımlandı. Tebliğe göre belediyeler, nüfus büyüklükleri ile ekonomik ve sosyal gelişmişlik durumları dikkate alınarak yeniden gruplandırıldı.

Nüfus esaslı gruplama

Belediyeler nüfuslarına göre beş ayrı gruba ayrıldı:

  • 250.000’in üzerinde nüfusa sahip belediyeler birinci grup,

  • 100.001 – 250.000 arası ikinci grup,

  • 50.001 – 100.000 arası üçüncü grup,

  • 10.001 – 50.000 arası dördüncü grup,

  • 10.000’e kadar nüfusu olan belediyeler ise beşinci grup olarak belirlendi.

Tebliğe göre sanayi, ticaret veya turizm açısından önemli belediyeler ile ilçe merkezleri, bulundukları gruptan bir üst gruba yükseltilebilecek. Ayrıca nüfusu 100.001’in altında olan il merkezi belediyeler ikinci grup kapsamında değerlendirilecek.

Süre 1 Temmuz’da doluyor: E-faturaya geçmeyen işletmeleri ağır cezalar bekliyor
Süre 1 Temmuz’da doluyor: E-faturaya geçmeyen işletmeleri ağır cezalar bekliyor
İçeriği Görüntüle

Uygulama ve yürürlük

Belediyelerin nüfusları, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayımlanan 2025 yılı Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi verilerine göre belirlenecek. Tebliğ, yayımlandığı tarihte yürürlüğe girecek ve hükümlerini Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı yürütecek.

Kaynak: Sputnik