Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Kurban Bayramı tatilinin turizm sektörü açısından son derece başarılı geçtiğini söyledi. Özellikle ikinci ve üçüncü günlerde doluluk oranlarının yüzde 100'e ulaştığını belirten İşler, dört günlük tatilin trafik yoğunluğu ve kazalara neden olduğuna dikkat çekerek, önümüzdeki yıllarda bayram tatilinin dokuz güne çıkarılması gerektiğini vurguladı.
Ege kıyılarında rekor doluluk: Çeşme, Alaçatı ve Foça zirvede
Bayram boyunca en çok tercih edilen bölgelerin Kapadokya, Antalya, Fethiye, Marmaris, Bodrum, Gümüldür, Selçuk, Pamucak ve Seferihisar olduğunu söyleyen Mehmet İşler, “Ancak en yoğun talebi Çeşme, Alaçatı, Foça ve Ayvalık aldı. Özellikle Alaçatı ve Çeşme bölgesi, bayramın ikinci ve üçüncü günlerinde yüzde 100 doluluğa ulaştı. İlk ve son günlerde ise bu oran yüzde 90 civarındaydı. Ege kıyıları adeta dolup taştı” dedi.
“Keşke bayram 9 gün olsaydı”
İşler, tatilin dört günle sınırlı kalmasının birçok sorunu beraberinde getirdiğini belirtti:
“Bayramın aynı günlerde başlayıp bitmesi, trafikte uzun kuyruklara ve stresli dönüşlere neden oldu. Çeşme-İzmir arasında 3,5-4 saat, İstanbul dönüşlerinde ise 3-5 saat arası gecikmeler yaşandı. Tatilin 9 gün olması hem turizmdeki hareketliliği zamana yayar hem de vatandaşın ibadet, ziyaret ve tatilini rahatça yapmasını sağlar.”
Turizmde çifte bayram yaşanıyor: Sektör 60 yan alanı besliyor
Turizmin yalnızca otel ve konaklama sektörüyle sınırlı olmadığını belirten İşler, “Bu sektör 60’tan fazla yan sektörü besliyor. Her keseye hitap eden tesislerle Ege Bölgesi, tatilcilerin gözdesi oldu. Havaların da güzel geçmesiyle birlikte bayram tam anlamıyla çifte bayrama dönüştü” diye konuştu.
“Ersoy, sektörün gördüğü en başarılı Turizm Bakanı”
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’a da özel bir parantez açan Mehmet İşler, şunları söyledi:
“2025 sonu itibariyle 65 milyon turist, 64 milyar dolar gelir hedefimizi yakalayacağız gibi görünüyor. Sayın Ersoy, hem iyi bir iş insanı hem de turizmin tüm dinamiklerine hâkim bir bakan olarak sektörümüzün bugüne kadarki en başarılı ismi. TGA’nın yurtdışında yaptığı tanıtımlar ve THY ile yürütülen entegre stratejiler sayesinde Türkiye, turizmde çift haneli büyümeye devam ediyor.”
Yabancı turist sayısında yüzde 15 artış
Yabancı turist sayısında da gözle görülür bir artış yaşandığını belirten Mehmet İşler, “Kurban Bayramı’nı geçtiğimiz yıla göre yüzde 15 artışla kapattık. Hemen ardından gelen Yortu Bayramı’yla birlikte yurtdışı rezervasyonlarında da artış bekliyoruz. Türk turizmi artık kırılgan değil, küresel düzeyde bir endüstri haline geldi ve dünyada ilk beş arasına girdi” şeklinde konuştu.