İZMİR

Başkan Tugay’dan Çankaya Katlı Otopark açıklaması: Diğer ortaklar güçlendirsin, biz de yıkmayalım

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Çankaya Katlı Otoparkı’na ilişkin yıkım kararını ve güçlendirme sürecini değerlendirdi. Tugay, “Vakıflar Bölge Müdürlüğü ve Ziraat Bankası güçlendirsin, biz de yıkmayalım” dedi.

Abone Ol

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, ekim ayı olağan meclis toplantısında Çankaya Katlı Otopark ve Alışveriş Merkezi binasının yıkım kararını açıkladı. Tugay, bölgenin üçüncü derece arkeolojik sit alanı olması ve güçlendirme maliyetinin ekonomik sınırın üzerinde olması nedeniyle güçlendirme seçeneğinin sınırlı olduğunu belirtti.

Başkan Tugay, konunun tek muhatabının Büyükşehir Belediyesi olmadığını vurgulayarak, "Vakıflar Bölge Müdürlüğü ve Ziraat Bankası'nın hissesi bizden daha fazla. Onlar güçlendirmeyi yapsın, biz de yıkmayalım" dedi.

Ortağı az, sorumluluk çok

Tugay, Çankaya Katlı Otoparkı’nın riskli yapı kararının 2021 yılında alındığını hatırlattı:

"Yapının ortağı İzmir Büyükşehir Belediyesi, toplamın yüzde 47,5’i bizim. Yüzde 47,5 Vakıflar Genel Müdürlüğü’ne, yüzde 5’i Ziraat Bankası’na ait. Burada yapılacak her işlem Sit Kurulu onayına tabidir."

Başkan, diğer hissedarların da sürece dahil edilmesi gerektiğini belirtti:

"Bu konuda teklifim açıktır; Vakıflar Bölge Müdürlüğü ve Ziraat Bankası güçlendirme projesini hazırlasın ve uygulasın, biz kesinlikle engel olmayacağız."

Güçlendirme seçeneği ve ekonomik analiz

Tugay, teknik hesaplamalara göre güçlendirme maliyetinin kabul edilen ekonomik sınırın üzerinde olduğunu ifade etti. Yüzde 35 kapasite kaybı ve toplam maliyetin yüzde 64,12 oranında olması nedeniyle fizibilitenin düşük olduğunu açıkladı.

Başkan, süreçte devlet makamlarından gelen resmi yazılara da dikkat çekerek, “Yıkımla ilgili talimatlar Konak Kaymakamlığı’ndan geliyor. Biz durup dururken bu kararı almadık” dedi.

Bisiklet taksi projesi dünyadan örneklerle açıklandı

Toplantıda ayrıca bisiklet taksi projesi gündeme geldi. Tugay, uygulamanın dünyadaki örneklerini sıralayarak, projenin çevre dostu ve turistik amaçlı olduğunu belirtti:

"Londra, Kopenhag, Paris, Milano, New York ve birçok şehirde bisiklet taksi uygulaması var. Elektrikli ve sessiz bir araç; taksilerin muadili değil, şehirde sakin ve çevreci bir alternatif sunuyor."

Önerge, komisyonlara oy birliğiyle gönderildi.