Yaşar Üniversitesi, dersleri yapay zeka destekli etkileşimli platformlara dönüştüren “Öğretmeden Öğrenmeye Geçiş” modelini hayata geçirdi. Model, öğrencileri aktif öğrenmeye teşvik ederek geleneksel bilgi aktarımının ötesine geçiyor.
Yapay zeka tabanlı öğrenme
Yaşar Üniversitesi Akademik İşlerden Sorumlu Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Aylin Güney Gevrek, üniversitenin stratejik bir eğitim dönüşümüne imza attığını belirterek, öğrenciyi merkeze alan ve deneyimleyerek öğrenmeyi öne çıkaran bir eğitim paradigması başlattıklarını söyledi.
Prof. Dr. Güney, “Yapay zekanın ve dijital araçların derslerimize verimli entegrasyonu ile mezunlarımızı yapay zeka çağının gerektirdiği yetkinliklerle donatıyoruz. Hedefimiz, geleceğe yön veren liderler yetiştirmek” dedi.
Ege’de bir ilk, Türkiye’ye model
Yeni eğitim modeli, Ege Bölgesi’nde bir ilk olma niteliği taşıyor ve Türkiye genelinde örnek oluşturabilecek bir uygulama olarak değerlendiriliyor. Yapay zeka, yalnızca teknolojik bir kolaylaştırıcı değil, anlamlı ve etik bir eğitim dönüşümünün temel bileşeni olarak kullanılıyor.
Bologna uyumu ve ders güncellemeleri
Modelin ilk adımı, Bologna Süreci kapsamındaki program uyum ve ders güncellemelerinde atıldı. Üniversite, GPT tabanlı Öğrenme Çıktısı Asistanı ve Backward Design Ders Tasarım Aracı ile onlarca dersi yeniden tasarladı. Bu sayede öğrenciler yalnızca bilgiye ulaşan değil, bilgi üreten bir öğrenme modelinin parçası oluyor.