Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), “Yapay Zeka İstatistikleri-2025” bültenini yayımladı. Rapora göre, yapay zeka teknolojilerinden en az birini kullanan girişimlerin oranı son 4 yılda dikkat çekici şekilde artarak yüzde 2,7’den yüzde 7,5’e çıktı.
Büyük işletmeler daha çok yapay zeka kullanıyor
Çalışan sayısına göre yapay zeka kullanım oranı da farklılık gösterdi. 2025 itibarıyla 10-49 çalışanı olan işletmelerin yüzde 6,6’sı, 50-249 çalışanı olanların yüzde 9,6’sı ve 250+ çalışanı olanların yüzde 24,1’i yapay zekadan faydalanıyor. En çok kullanan sektör ise yüzde 47,1 ile bilgi ve iletişim faaliyetleri oldu.
En yaygın kullanım alanı: pazarlama
Yapay zekanın işletmelerde en çok pazarlama ve satış amacıyla kullanıldığı belirlendi. Girişimlerin yüzde 46,5’i bu alanda yapay zekadan yararlanırken, üretim ve hizmet süreçlerinde yüzde 41, Ar-Ge ve yenilik faaliyetlerinde yüzde 41, işletme yönetiminde ise yüzde 40 kullanım oranı tespit edildi.
Kullanmayı düşünenler yüzde 9
Henüz yapay zeka kullanmayan ancak önümüzdeki dönem için planlayan işletmelerin oranı ise yüzde 9 olarak kaydedildi. Kullanımı engelleyen en önemli sebepler arasında uzmanlık eksikliği (%74,2), yüksek maliyetler (%67,4) ve hukuki belirsizlikler (%62,4) öne çıktı.
Gençler üretken yapay zekayı daha fazla kullanıyor
Bireylerde üretken yapay zeka kullanımı 2025’te yüzde 19,2’ye ulaştı. En yüksek oran, yüzde 39,4 ile 16-24 yaş grubunda kaydedildi. Eğitim durumuna göre incelendiğinde ise yükseköğretim mezunlarında kullanım oranı yüzde 36,1’e çıktı.




