Bursa Uludağ Üniversitesi’nde düzenlenen 9’uncu Uluslararası Öğrenci Bilimleri Kongresi, Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezi’nde başladı. Açılış törenine YÖK Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, YTB Başkanı Abdulhadi Turus, BUÜ Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz, BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar ve öğrenciler katıldı.
“Yapay zekanın kullanımına dair mevzuat hazırlanıyor”
Akademik çalışmalarda üretken yapay zekanın rolüne dikkat çeken Özvar,
“Yapay zekadan elde edilen çıktılar, insan değerlendirmesi, doğrulaması ve sorumluluğu olmadan akademik açıdan hiçbir anlam ifade etmez. Yükseköğretim Kurulu olarak yapay zekanın akademik çalışmalarda kullanılmasını etik bir mesele olmanın ötesinde, hukuki bir sorumluluk alanı olarak değerlendiriyoruz. Tez, makale ve tüm akademik çalışmalarda yapay zekanın hangi ölçülerde ve hangi kurallar çerçevesinde kullanılacağını belirleyen bir mevzuatı hayata geçirmeye hazırlanıyoruz.”
sözleriyle yapay zekadan elde edilen sonuçların tek başına bilimsel bir geçerlilik taşımadığını vurguladı.
“Amacımız yapay zekayı sınırlamak değil, doğru kullanımı sağlamak”
Prof. Dr. Özvar,
“Geçtiğimiz yıl ‘Üretken Yapay Zeka Kullanımına Dair Etik Rehber’ yayımlamıştık. Şimdi bu adımı bir üst seviyeye taşıyoruz. Yeni yönetmeliklerle yapay zekanın akademide etik, denetlenebilir ve şeffaf biçimde kullanılmasını sağlayacağız.
Bu düzenlemelerin amacı yapay zekayı sınırlamak değil; akademik emeği, etik değerleri ve bilginin itibarını korumaktır.”
ifadeleriyle üretken yapay zekanın araştırma süreçlerinde, veri analizi gibi alanlarda destekleyici bir araç olabileceğini, ancak akademik sorumluluğu üstlenemeyeceğini belirtti.
“Filistinli öğrencilere üniversitelerimizin kapılarını açtık”
Konuşmasında Gazze’deki insanlık dramına da değinen Özvar,
“İsrail’in saldırıları sonucu eğitim hakkı elinden alınan Filistinli öğrenciler ve akademisyenler için Türkiye üniversitelerinin kapılarını açtık. Cumhurbaşkanımızın talimatıyla mazlumun yanında durmak bizim insani ve vicdani sorumluluğumuzdur”
dedi.
“Yükseköğretimde hedefimiz uluslararasılaşma”
Türk yükseköğretim sisteminin dijital altyapı ve kalite standartlarıyla küresel ölçekte rekabet gücüne ulaştığını belirten Özvar,
“UNESCO verilerine göre 198 ülkeden yaklaşık 360 bin uluslararası öğrenciye ev sahipliği yapıyoruz. Hedefimiz bu sayıyı artırarak Türkiye’yi yükseköğretimde daha güçlü bir küresel aktör haline getirmek”
ifadelerini kullandı.