Ticaret Bakanlığı, ünlü deterjan markası Ariel’in ‘Hızlı Çözünme Dağ Esintisi’ isimli toz deterjan ürünü için yaptığı reklamda yer alan iddiaların ispatlanamadığını belirleyerek şirkete 2.2 milyon lira ceza kesildiğini açıkladı. Ceza, reklamda yer alan "tek yıkamada lekelerin temizlendiği" ve "rakiplerine göre daha az ürünle daha başarılı sonuçlar alındığı" gibi iddiaların ispatlanamaması nedeniyle verildi.

Reklam şikayet üzerine incelendi

Ticaret Bakanlığı, incelemelere, Reklam Kurulu’na yapılan şikayetler üzerine başladığını duyurdu. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, 13 Şubat'ta gerçekleştirilen Reklam Kurulu'nun toplantısında, Ariel’in ‘Hızlı Çözünme Dağ Esintisi’ adlı toz deterjan reklamı ele alındı. Reklamda yer alan muhtelif lekelerin bir ölçek deterjanla tek yıkamada temizlendiği iddialarının, Ticaret Bakanlığı'nın belirlediği ‘İspat Külfeti’ yönetmeliğine aykırı olduğu ifade edildi.

İşçi maaşları sosyal haklarla birlikte 176 bin TL’ye yükseldi İşçi maaşları sosyal haklarla birlikte 176 bin TL’ye yükseldi

İddialar ispat edilemedi ceza kesildi

Bakanlık açıklamasında, söz konusu reklamda yer alan iddiaların "Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği" çerçevesinde ispatlanamadığı ve bu sebeple reklam veren firma hakkında cezai işlem başlatıldığı belirtildi. 6502 sayılı Kanun’un 63. ve 77/12. maddeleri uyarınca, Ariel'e 2 milyon 210 bin lira idari para cezası verilmesine ve reklamların durdurulmasına karar verildi.

Kaynak: İHA