En yaygın yöntem QR kodlu yoklama sistemi. Dersin başlamasıyla birlikte öğretim görevlisi, öğrencilerin telefonlarıyla tarayabileceği özel bir QR kod oluşturuyor. Öğrenciler, sınıfa girişte bu kodu okutarak yoklamalarını otomatik olarak sisteme işliyor. Sınıf içinde dolaşan listeler, manuel imzalar ve hataya açık kayıt işlemleri böylece ortadan kalkıyor.
Türkiye Gazetesi’nin haberine göre her ders için üretilen QR kod, sadece o derse özel şekilde dinamik olarak hazırlanıyor ve kısa süre içinde geçerliliğini yitirecek biçimde zamanlayıcıyla korunuyor. Böylece öğrencilerin sınıf dışında ya da ders süresi dışında kodu kullanarak yoklama almasının önüne geçiliyor. Konum kontrolü de bulunduğundan, başkasının yerine yoklama yapmak neredeyse imkânsız hale geliyor.
Yerime imza at dönemi sona eriyor
Uygulanan ikinci dijital yöntem ise üniversitelerin kendi resmî mobil uygulamaları üzerinden yürütülüyor. Ders sorumlusu uygulama üzerinden yoklamayı aktif hale getiriyor; sınıfta bulunan öğrenciler ise “elektronik yoklama” bölümüne girip ‘Yoklamaya Katıl’ butonuna basarak derse katılımını bildiriyor. Konum doğrulama ve cihaz kimlik kontrolü sayesinde yalnızca sınıfta bulunan ve kayıtlı öğrenciye ait cihazlar yoklama verebiliyor.




