EKONOMİ

Türk doğal taşı dünya sahnesinde: 11 ülkeye sürdürülebilir tanıtım atağı

Ege Maden İhracatçıları Birliği, 29 firmanın katılımıyla yürüttüğü proje kapsamında Türk doğal taşlarını 11 ülkede tanıtacak. Sürdürülebilirlik odaklı pazarlama çalışmalarıyla hedef, 1 milyar dolarlık ihracat barajını aşmak.

Türk doğal taşı dünya sahnesinde: 11 ülkeye sürdürülebilir tanıtım atağı
Abone Ol

Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB), Türk doğal taş sektörünü küresel ölçekte daha görünür kılmak ve ihracat kapasitesini artırmak amacıyla dikkat çeken bir projeye imza attı. 29 firmanın katılım sağladığı proje, hem sürdürülebilir üretim anlayışını güçlendirmeyi hem de sektörel rekabetçiliği artırmayı hedefliyor.

Sürdürülebilirlik odaklı strateji

EMİB Başkanı İbrahim Alimoğlu, Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (URGE) Projesi kapsamında yürütülen çalışmaya ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Her URGE projesinde firmalarımızın yetkinliklerini artırıyoruz. Bu proje kapsamında firmalar için yeşil dönüşüm odaklı bir yol haritası oluşturulacak. Eğitim ve danışmanlık desteklerimizle firmaların sürdürülebilir üretime geçişini kolaylaştıracağız.”

Ağustos itibarıyla başlayacak eğitimlerin ardından firmalar, sürdürülebilirlik temelli üretim ve tanıtım faaliyetlerine yurt dışı pazarlarda da devam edecek.

11 ülke hedef pazar olarak belirlendi

Proje kapsamında hedef ülkeler; Suudi Arabistan, ABD, Meksika, Avustralya, Güney Afrika, Birleşik Arap Emirlikleri, Singapur, Brezilya, Nijerya, Çin ve Rusya olarak açıklandı. 150 farklı desen ve 650 renk çeşitliliğine sahip Türk doğal taşları bu ülkelerde tanıtılacak.

Yıl sonu hedefi 1 milyar dolar

Alimoğlu, Türkiye’nin doğal taş ihracatında 2025 yılının ilk yarısında geçen yıla oranla %4’lük artış sağlandığını vurgulayarak, “2024'ün ilk yarısında 895 milyon dolarlık ihracatımızı 931 milyon dolara çıkardık. Bu ivmeyle 1 milyar dolar hedefimize ulaşmayı öngörüyoruz” dedi.