İnsan vücudunda mutluluk hormonlarını harekete geçiren ve her yaş grubunun severek tükettiği çikolatalı ürünler, ihracatta da Türkiye’nin yüzünü güldürdü. 2025 yılının ilk yarısında çikolatalı şekercilik mamulleri ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 61 artarak 461 milyon dolardan 743,5 milyon dolara yükseldi.

Belçika’ya yüzde 441, Almanya’ya yüzde 387 artış

Çikolatanın anavatanı sayılan Belçika’ya yapılan ihracat yüzde 441 artışla 3 milyon dolardan 16,5 milyon dolara yükselirken, Almanya’ya ihracat yüzde 387’lik sıçramayla 38,2 milyon dolara ulaştı. İngiltere’ye yapılan ihracatta da yüzde 628’lik artışla büyük bir başarıya imza atıldı. Fransa’ya ihracat ise yüzde 1139 artarak dikkat çekici bir rekor kırdı.

Cumhuriyet Altını Tarihinde İlk Kez Asgari Ücreti Geçti
Cumhuriyet Altını Tarihinde İlk Kez Asgari Ücreti Geçti
İçeriği Görüntüle

ABD’den yoğun talep geldi

Irak, 80 milyon dolarla en çok ihracat yapılan ülke olurken, ABD’ye yapılan ihracat yüzde 296 artarak 71,5 milyon dolara çıktı. Bu yükselişle ABD, Türkiye’nin en büyük ikinci pazarı haline geldi. İran da 49 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı.

Hedef 2 milyar dolar ihracat

Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, sektörün 2024 yılını 1 milyar 258 milyon dolar ihracatla kapattığını, 2025’in ilk yarısında ise çok daha başarılı bir grafik çizildiğini belirtti. Öztürk, “Kakaonun küresel fiyatı artmasına rağmen bu ihracat artışı büyük başarı. Yıl sonunda 2 milyar doları aşmayı hedefliyoruz” dedi.

180 ülkeye Türk çikolatası

Türk çikolatalı ürünleri 180 ülkeye ulaşarak milyonlarca insanın damak tadına hitap etmeye devam ediyor. Öztürk, ABD, Fransa, Polonya, Ürdün, Macaristan, Norveç, Çekya ve Ukrayna gibi ülkelerde de üç haneli ihracat artışlarının görüldüğünü vurguladı.

Kaynak: Bülten