Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı ve TÜROFED Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, sosyal medyada turizm sektörüne yönelik yapılan eleştiriler hakkında açıklamalarda bulundu. Yerli turistin ihmal edildiği ve fiyatların yabancı destinasyonları cazip hale getirdiği yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını söyleyen İşler, sektörün iç pazara özel kampanyalarla destek sunduğunu belirtti.

“Yerli turist baş tacımız”

İşler, geçtiğimiz yıl 52 milyon yabancıya karşılık 10,3 milyon yerli turistin konaklamalı tatil yaptığını hatırlatarak, iç pazarın turizm gelirlerinin yüzde 25–30’unu oluşturduğunu söyledi. Erken rezervasyon, taksitli ödeme ve çocuklara ücretsiz konaklama gibi uygulamalarla yerli turistin desteklendiğini vurguladı.

Efes Selçuk’ta “Başka Bir Siyaset Okulu” başlıyor
Efes Selçuk’ta “Başka Bir Siyaset Okulu” başlıyor
İçeriği Görüntüle

“Türkiye Avrupa’dan hâlâ daha ucuz”

Turizmde fiyat artışlarının kaçınılmaz maliyet artışlarından kaynaklandığını belirten İşler, “Türkiye hâlâ rekabetçi bir tatil destinasyonudur” dedi. 5 yıldızlı otellerde 5 gecelik her şey dahil tatilin Türkiye’de 900–1200 euro bandında olduğunu belirten İşler, bu rakamın İspanya, Yunanistan ve Mısır ile kıyaslandığında hâlâ daha uygun olduğunu ifade etti.

“Genellemeci eleştiriler sektöre zarar verir”

Sektöre yönelik eleştirilerin veriye dayalı olması gerektiğini belirten Mehmet İşler, “Turizm sektörü 60 yan sektörü destekleyen, cari açığı kapatmaya katkı sunan, milyonlarca kişiye istihdam sağlayan bir lokomotiftir” dedi. Sosyal medyada dolaşan olumsuz ve genelleyici söylemlerin sektördeki emeği gölgelediğini ve ülke imajını zedeleyebileceğini belirtti.

Kaynak: BÜLTEN