İZMİR GENEL

"Tarih Sokağı" projesiyle hem tarih öğreniyor hem üretiyorlar

İzmir Buca Işılay Saygın Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi'nde hayata geçirilen "Tarih Sokağı" projesi, öğrencilerin Türk ve dünya tarihini öğrenirken aynı zamanda geri dönüşüm bilinci kazanmasını hedefliyor.

Abone Ol

İzmir Buca Işılay Saygın Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Tarih öğretmeni Gülsün Karakurt koordinatörlüğünde yürütülen "Tarih Sokağı" projesi, öğrencilerin araştırma ve öğrenme becerilerini geliştirmek amacıyla hayata geçirildi. Projede, farklı disiplinlerden öğrenciler iş birliği içinde çalışıyor.

Kostüm tasarımından müziğe, sahneden afişlere

Projenin temel amaçlarından biri de geri dönüşümü teşvik etmek ve öğrencilere bu bilinci kazandırmak. Öğrenciler, tarihi karakterleri veya olayları oyun haline getiriyor. Yazılan oyun metinleri Gülsün Karakurt’un onayının ardından sahneye taşınıyor.

Öğrenciler, kendi tasarladıkları kostümleri dikiyor, sahne dekorlarını hazırlıyor. Müzik öğrencileri döneme uygun müzikler bestelerken, tiyatro bölümü oyun yazımında destek sağlıyor. Resim bölümü afiş ve animasyonları hazırlıyor. Dönemin dansları da projeye özenle ekleniyor. Tüm bölümler ortak bir çalışmayla sahneye çıkarak projeyi sergiliyor.

Zararlı alışkanlıklardan uzak, üretken bir birliktelik

İzmir Buca Işılay Saygın Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi öğrencileri projeye katılarak; boş zamanlarını değerlendirme, birlikte çalışma, iş bölümü yapma ve üretme alışkanlıkları kazanıyor. Aynı zamanda zararlı alışkanlıklardan da uzak durmaları teşvik ediliyor. Hazırlıkların sonunda tüm okul, sahnede "Işılay Saygınlı olmak" cümlesiyle yerini alıyor ve gösteri tüm velilere ve öğrencilere sunuluyor.