İzmir'in Konak ilçesinde taksi şoförü Deniz Örer'in silahla vurularak öldürülmesine ilişkin davada ilk duruşma yapıldı. İzmir 4. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davada tutuklu sanık Doğuş Meşe, Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla duruşmaya katıldı. Mahkeme heyeti, sanığın tutukluluk halinin devamına hükmederken, dosyadaki eksikliklerin giderilmesi için duruşmayı 29 Eylül'e erteledi.

Taksiye müşteri gibi bindi, şoförü başından vurdu

9 Mart gecesi Eşrefpaşa Caddesi'nden taksiye binen Doğuş Meşe'nin, bir ay önce ayrıldığı iş yerine giderek valizlerini alacağını söylediği belirtildi. Hurşidiye Mahallesi 1308 Sokak'a ulaşıldığında ücretin yaklaşık 700 lira olduğunu öğrenen şüphelinin, herhangi bir tartışma yaşanmadan yanında bulunan tabancayla sürücü Deniz Örer'i başından vurduğu ifade edildi.

Bilincini kaybeden Örer'i araçtan çıkararak yola bırakan şüpheli, direksiyona geçip taksiyle olay yerinden kaçtı.

Aw732086 01

Gasp ettiği takside uyuşturucu kullandı

İddianameye göre cinayetin ardından bir kadını yanına çağıran Doğuş Meşe, gasp ettiği taksinin kendisine ait olduğunu söyledi. Şüphelinin, birlikte olduğu kişiye sentetik ecza verdiği, daha sonra farklı adreslerden metamfetamin ve esrar temin ederek yaklaşık bir saat boyunca araç içerisinde uyuşturucu kullandığı öne sürüldü.

Daha sonra annesi ve ablasını arayan Meşe'nin, "Taksiciyi vurdum, moralim bozuk" diyerek olayı itiraf ettiği kaydedildi.

Araç takip sistemi katile ulaştırdı

Deniz Örer'in gece eve dönmemesi üzerine şüphelenen ailesi, takside bulunan araç takip sistemi üzerinden konumu kontrol etti. Direksiyondaki kişinin eşkalinin farklı olduğunu fark eden yakınları durumu polise bildirdi.

Güvenlik kamerası görüntülerini inceleyen ekipler, cinayetin işlendiği noktayı tespit etti. Taksiyle evine gittiği belirlenen zanlı, polis ekiplerinin operasyonuyla yakalanarak tutuklandı.

"Karıncayı bile incitemem, köpekler gibi pişmanım"

Duruşmada savunma yapan sanık Doğuş Meşe, olay nedeniyle pişman olduğunu belirterek, "Başsağlığı diliyorum. Normalde karıncayı bile incitemem. Çok pişmanım. Her şey uyuşturucunun etkisiyle oldu. Silahı benim ateşlediğim doğrudur. Korktuğum için arabayı alıp kaçtım. Köpekler gibi pişmanım" dedi.

"Eşimi çöp gibi yola attı"

Maktulün eşi Ayşe Örer ise sanığın en ağır cezayı almasını isteyerek, "Eşim çok iyi bir insandı. Görüntülerden de gördük, bilinci yerindeydi. Eşimin cesedini çöp gibi araçtan çıkarıp yola attı. Ardından bir kadınla eğlendi. Benim vicdanım buna dayanmıyor. Ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verilmesini istiyorum" ifadelerini kullandı.

Özgür Özel'in İzmir programı belli oldu: Saha ziyareti ve Gündoğdu’da miting yapacak
Özgür Özel'in İzmir programı belli oldu: Saha ziyareti ve Gündoğdu’da miting yapacak
İçeriği Görüntüle

Sanığın annesi O.Ş. ise hem kendi oğlu hem de hayatını kaybeden taksi şoförünün ailesi adına büyük üzüntü yaşadığını söyledi.

Taksici esnafından ağır ceza beklentisi

Duruşmanın ardından açıklama yapan İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Erkan Özkan, olayın aydınlatılmasında taksilerde bulunan kamera ve haber merkezlerinin öneminin ortaya çıktığını vurgulayarak, sanığın en ağır cezayı almasını beklediklerini söyledi.

Ailenin avukatı İlker Kasapoğulları ise sanığın, Türk Ceza Kanunu'nun 82. maddesinde düzenlenen nitelikli öldürme hükümleri kapsamında ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasıyla cezalandırılması gerektiğini belirtti.

Mahkeme heyeti, sanığın tutukluluk halinin devamına karar verirken, dosyadaki eksiklerin tamamlanması için duruşmayı 29 Eylül tarihine erteledi.

Kaynak: İHA