Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD), şubat ayına ait perakende satış verilerini açıkladı. Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2025 yılının Ocak-Şubat döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 14,2 daralarak 159 bin 384 satışa ulaştı.

Otomobil ve hafif ticari araç satışları

Otomobil satışları, Ocak-Şubat döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9,8 azalarak 131 bin 965'e gerilerken, hafif ticari araç satışları yüzde 30,4 düşüşle 27 bin 419 oldu.

Şubat ayı pazar durumu

Şubat ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2024 yılına göre yüzde 14,4 daralarak 90 bin 730 oldu. Otomobil satışları yüzde 7,6 azalarak 76 bin 21'e inerken, hafif ticari araç pazarı yüzde 38 düşüşle 14 bin 709 olarak kayıtlara geçti.

Pazarın segmentlere göre dağılımı 

Pazarın büyük bir kısmını, vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller, 74 bin 343 ile yüzde 56,3 pay alırken, B segmenti ise 34 bin 175 satışla yüzde 25,9 pay elde etti.

Gövde tipine göre tercihler 

En çok tercih edilen gövde tipi, yüzde 58,6 pay ve 77 bin 344 satışla SUV otomobilleri oldu. Sedanlar, yüzde 24,6 pay ve 32 bin 481 satışla ikinci sırada yer alırken, H/B otomobiller ise yüzde 16,1 pay ve 21 bin 238 adetle üçüncü sırada yer aldı.

Yakıt türüne göre satışlar 

Benzinli otomobiller, 65 bin 517 satışla yüzde 49,6 pay alırken, hibrit otomobiller 37 bin 864 ile yüzde 28,7 paya sahip oldu. Elektrikli otomobil satışları 16 bin 698 ile yüzde 12,7 pay alırken, dizel otomobiller 11 bin 430 satışla yüzde 8,7 payda kaldı. Otogazlı otomobil satışları ise yalnızca 456 adetle yüzde 0,3 pay aldı.

Elektrikli otomobil satışları 

Elektrikli otomobil satışlarında önemli bir artış yaşandı. 160 kW altındaki elektrikli otomobil satışları yüzde 41,1 artarak yüzde 9 paya, 160 kW üstü elektrikli otomobil satışları ise yüzde 259,1 artarak yüzde 3,6 paya sahip oldu.

Merkez Bankası 50 milyar liralık ihale açtı Merkez Bankası 50 milyar liralık ihale açtı

Motor hacmine göre satışlar

1600cc altındaki otomobil satışları yüzde 32,8 azalarak yüzde 58 paya, 1600-2000cc aralığındaki satışlar ise yüzde 31,9 düşüşle yüzde 0,4 pay aldı. 2000cc üstü otomobillerin satışları ise yüzde 22 artarak yüzde 0,3 payda kaldı.

Şanzıman türüne göre 

Otomatik şanzımanlı otomobiller, 124 bin 287 ile yüzde 94,2 pay alırken, manuel şanzımanlı otomobiller 7 bin 678 adetle yüzde 5,8 paya sahip oldu.

Hafif ticari araç satış verileri

Hafif ticari araç pazarında, en çok tercih edilen gövde tipi van oldu. Van gövde tipi, yüzde 73,5 pay ve 20 bin 158 adetle birinci sırada yer alırken, kamyonetler yüzde 12,9 pay ve 3 bin 544 adetle ikinci sırada yer aldı.

Kaynak: Haber Merkezi