İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında Seferihisar ve Balçova belediyelerine yönelik düzenlenen operasyonların ardından Seferihisar Belediyesi kamuoyunu bilgilendiren bir açıklama yayımladı.
Belediyenin sosyal medya hesaplarından yapılan duyuruda, adli sürecin yakından takip edildiği belirtilerek kurumsal işleyişin ve vatandaşlara sunulan hizmetlerin kesintisiz sürdüğü vurgulandı.
Müdürlüklere yeni görevlendirmeler yapıldı
Operasyon kapsamında bazı bürokrat ve müdürlerin gözaltına alınmasının ardından belediye yönetiminin hızlı şekilde gerekli adımları attığı ifade edildi.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Belediyemizin kurumsal işleyişinde ve hemşehrilerimize sunduğumuz hizmetlerde hiçbir aksama yaşanmaması adına ilgili müdürlüklerde gerekli idari görevlendirmeler ivedilikle yapılmıştır. Seferihisar Belediyesi tüm birimleriyle görev başındadır."
Bu kapsamda belediye hizmetlerinin herhangi bir kesintiye uğramadan devam ettiği belirtildi.
Silah iddialarına yalanlama
Operasyon sonrasında bazı basın yayın organları ve sosyal medya hesaplarında yer alan "belediyede ruhsatsız silah ele geçirildi" yönündeki iddialara da açıklık getirildi.
Belediye yönetimi, söz konusu haberlerin gerçeği yansıtmadığını belirterek bahsi geçen silahın yasal kayıtlarının bulunduğunu açıkladı.
"Ürkmez Belediyesi'nden devralınan ruhsatlı demirbaş"
Belediye tarafından yapılan açıklamada silahın geçmişine ilişkin şu bilgi paylaşıldı:
"Bahsi geçen silah; 2009 yılında tüzel kişiliği sona eren Ürkmez Belde Belediyesi'nden resmi yollarla devralınmış, tüm envanter kayıtları eksiksiz olan ve belediyemiz demirbaş kasasında muhafaza edilen zimmetli ve ruhsatlı silahtır."
Açıklamada, silahın belediye envanterinde kayıtlı olduğu ve yasal prosedürlere uygun şekilde muhafaza edildiği vurgulandı.
Vatandaşlara resmi açıklamaları takip etme çağrısı
Seferihisar Belediyesi, soruşturma süreci boyunca ihtiyaç duyulan konularda kamuoyunun şeffaf şekilde bilgilendirilmeye devam edeceğini bildirdi.
Belediye yönetimi, bilgi kirliliğinin önüne geçilmesi amacıyla vatandaşlardan yalnızca resmi makamlar ve kurumsal açıklamalar üzerinden yapılan bilgilendirmeleri dikkate almalarını istedi.
Açıklamada ayrıca Seferihisar Belediyesi'nin tüm birimleriyle görev başında olduğu ve halka hizmet sunmaya devam ettiği mesajı verildi.




