İZMİR

Seferihisar Belediyesi operasyonunda yeni dalga: İmar ve Şehircilik Müdürü tutuklandı

Seferihisar Belediyesi’ne yönelik “rüşvet” soruşturmasında gözaltına alınan İmar ve Şehircilik Müdürü E.U'nun, çıkarıldığı mahkemece tutuklandığı öğrenildi.

Abone Ol

Seferihisar Belediyesi’ne yönelik yürütülen “rüşvet” soruşturması kapsamında geçtiğimiz günlerde gözaltına alınan İmar ve Şehircilik Müdürü E.U, emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edildi. Şüpheli, çıkarıldığı sulh ceza hakimliğince tutuklanarak cezaevine gönderildi.

Soruşturmanın geçmişi ve ilk operasyon

Seferihisar Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında ilk operasyon mayıs ayında gerçekleştirilmiş, 6 şüpheli gözaltına alınmıştı. Bu süreçte gözaltına alınan gazeteci E.A., belediye çalışanı O.K. ile Belediye Meclis Üyesi B.S. tutuklanmıştı.

Soruşturmanın ikinci dalgası ise 17 Haziran’da düzenlendi. Seferihisar Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen çalışmalarda, belediye ile bağlantılı bazı kişi ve kuruluşların imar ve inşaat işlemleri karşılığında usulsüz menfaat sağladığı ve yaklaşık 6 milyon liralık rüşvet alışverişi gerçekleştirildiği iddiaları üzerine operasyon yapıldığı belirtildi.

İkinci dalga operasyon ve adli süreç

İkinci operasyonda Seferihisar Belediye Başkan Yardımcısı Gökhan Pehlivan’ın da aralarında bulunduğu 8 şüpheli gözaltına alındı. Şüphelilerden biri emniyette serbest bırakılırken, adliyeye sevk edilen 7 kişiden Gökhan Pehlivan’ın da bulunduğu 5 kişi tutuklandı.

Tutuklananlar arasında Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa Günay’ın eşi Nermin Günay adli kontrol şartıyla serbest bırakılırken, şirket görevlisi M.C.H. ise hakimlikçe serbest bırakıldı.