Sıfır kilometre araçların kusursuz olacağı düşüncesi, alıcıları ekspertizden uzak tutuyor. Ancak uzmanlara göre araçlar fabrika çıkışından sonra taşınma, test sürüşü veya bayide bekleme süreçlerinde çeşitli hasarlara maruz kalabiliyor.
Fabrika ve taşıma hataları
Araçlar üretim bandından kusursuz çıksa da üretim kaynaklı hatalar görülebiliyor. Ayrıca liman-bayi arasındaki taşınma sürecinde çizik, göçük veya boya hasarı oluşabiliyor.
Test sürüşü ve depo süreci
Bayilere ulaşmadan önce test sürüşlerinde veya uzun süre bekletilen araçlarda lastik, akü ve boya problemleri meydana gelebiliyor. Depoda bekleyen araçlarda paslanma ve akü zayıflaması da görülebiliyor.
Boya ve değişen kontrolü
Taşıma sırasında yaşanan çarpma veya çizilme nedeniyle araçlarda boya işlemleri yapılabiliyor. Ekspertiz sayesinde bu müdahaleler ortaya çıkıyor.
Garanti ve değer koruma
Ekspertiz raporu, aracın ilk günkü durumunu belgeliyor. Bu belge, hem alıcının güvenini sağlıyor hem de ileride aracın ikinci el değerini korumasına katkı sunuyor.
Müşteri güveni
Sıfır kilometre araç alan tüketici, “Gerçekten fabrika çıkışı gibi mi?” sorusuna net yanıt almak istiyor. Ekspertiz raporu, bu güveni resmi şekilde sağlıyor. Uzmanlar, "Sıfır kilometre araçlarda ekspertiz olmaz" anlayışının doğru olmadığını, ekspertiz işleminin hem güven hem de değer koruma açısından önemli olduğunu belirtiyor.
@pilotgaragekarabaglarr
+90 507 518 29 36
Bu Bir İlandır




